שאלה: א) הנחש הוא מלאך, ומלאך הוא חד מיני, א"כ למה קינא בחוה?
תשובה: הנחש הוא הרצון לקבל שמצד הטומאה, והוא קינא בחוה, מטעם שחוה היא הרצון לקבל המתוקן בקדושה, ומכיון שהרצון לקבל המתוקן בקדושה משיג את כל האורות העליונים, ע"כ קינא בה הנחש. ומה שהוא מוגדר כמלאך, היינו שהוא כח אלוקי המשרת את הבורא, בצורה זו של הגברת הרע, דככל שהרע גובר, אזי אח"כ גם הטוב גובר יותר בכדי לתקנו.
ב) איפה היה אדה"ר כשהנחש דיבר עם חוה?
תשובה: לפי פנימיות התורה, אדם וחוה אינם ב' בני אדם, אלא הם אדם אחד, הנשמה היא אדם, והגוף הוא חוה, והם תמיד ביחד. רק כשהנחש בא לפתות, ודאי פיתה את חוה, כי היא הגוף והרצון לקבל, ורק אותו שייך לפתות.
ג) למה הנחש בא בצורת אדם לחוה?
תשובה: צורת אדם היינו צורה של הנשמה, שהיא צורת משפיע, והנחש רצה להתחזות כלפי חוה, שכל רצונו הוא רק להשפיע ולא לקבל, ועי"כ פיתה אותה.
ד) איך נברא הנחש? איפה היצר הטוב?
תשובה: הנחש הוא הרצון לקבל דטומאה, ושורשו נולד בשבירת הכלים, והמשכו התפתח ביום ב' דמעשה בראשית, שאז נברא הגהינום. היצר הטוב היה קיים באדם וחוה, אבל הנחש היה יותר חזק ממנו. וכדי לתקן את חטאם צריכים אדם וחוה להשיג יצר טוב יותר חזק.
ה) למה נולד קין מזווג הנחש עם חוה אם הנחש הוא מלאך?
תשובה: מלאך פירושו כח שבא מן הבורא, וכיון שכח הרע של הנחש בא מן הבורא, ע"כ נולד ממנו קין, שגם הוא בשליטת הרע. ומה שהשי"ת נותן כח לרע, הוא בכדי שאח"כ האדם יצטרך את עזרת הבורא, עמ"נ שיתן לו טוב כ"כ גדול שיוכל לנצח אפילו את הנחש.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה