ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

איזה אור קיבלה מלכות דאינסוף?

שאלה: לכבוד הרב גוטליב שליט"א,
אנו לומדים שלאחר צמצום א' המלכות דטבור מונעת מאור החכמה להכנס אל מתחת לטבור, ולכן היא זוכה באור הנפש. ז"א אור שינתן לה ע"י ז"א כשכר על כך שהיא דוחה את האור מלהכנס לבחינתה. ואור הנפש הוא אור של נפישה הינו שאינו נמשך ע"י המלכות.
אבל כל זאת כאמור לאחר צמצום א' שאז נקבע שאסור למלכות לקבל את אור החכמה בפנימיות בחינתה.
נשאלת השאלה: בעולם אין סוף בטרם צמצום א', עת המלכות שהיא הנקודה האמצעית המשיכה באמצעות הרצון לקבל המופרז שלה את אור החכמה, האם גם אז היה זה אור הנפש שהוא אור נפישה וחוסר עבודה, או אדרבא היה זה צריך להיות האור החזק ביותר של התגלות ה' שהוא אור החיה או אף אור היחידה, שהרי כל הספירות היו אז בהשוואה אחת, בעלי אותה חשיבות שהכלי לקבלה היה הרצון לקבל.
בברכה תלמידך ........

תשובה: ל.......... שלום וברכה,
המלכות היא שקיבלה את כל אור א"ס בתוכה, אלא שהיא עצמה מתחלקת לתת חלוקה, וכתר שבה קיבל את אור היחידה, ובחינתה עצמה קיבלה את אור הנפש. וסיבת הדבר - היות ובכל זאת צריכה להיות התאמה בין האור לכלי, וכיון שהאור כולו השפעה, והמלכות היא רק רצון לקבל, לכן מקבלת את החלק היותר נמוך של האור. ועיין בספר אור הבהיר עמ' רכ"ה בערך נרנח"י. ומשם משמע שיש עוד הבנות במושג נפש, ואת זה אפשר לאמץ ולקבל במלכות דמלכות דא"ס. ועיין עוד בפלחה"ק החדשה עמ' מ"ט טור ב' מתחילתו.
ידידך אמג

אין תגובות: