בס"ד
שאלה: שלום לרב גוטליב שליט"א,
כתוב: תוריד עול מחמור אויבך אם הוא נפל תחת משא מדוע אוייבך? אבקש שהרב יפרש את כל המשפט בבקשה.
שאלה שניה: ארבעה נכנסו לפרדס, אחד מת, אחד השתגע, אחד מקצץ בנטיעות, רבי עקיבא נכנס בשלום ויצא בשלום, מה פירוש על פי הקבלה של כל זה?
בכבוד רב,
.....
כתוב: תוריד עול מחמור אויבך אם הוא נפל תחת משא מדוע אוייבך? אבקש שהרב יפרש את כל המשפט בבקשה.
שאלה שניה: ארבעה נכנסו לפרדס, אחד מת, אחד השתגע, אחד מקצץ בנטיעות, רבי עקיבא נכנס בשלום ויצא בשלום, מה פירוש על פי הקבלה של כל זה?
בכבוד רב,
.....
תשובה: ל.... שלום,
מצד הפשט הדברים ברורים, כי מי רוצה לעזור לאויב שלו?
אלא אדם צריך לכוף את עצמו לעזור אפילו לאויבו.
מצד הפנימיות: חמור הוא החומר. האויב הוא הרצון לקבל.
אם אתה רואה שהעול כבד מידי על הרצון לקבל עד שהחומר עומד להתמוטט, אתה צריך
להוריד את העול, כי אין חפץ בהתמוטטות המערכת, רק בחינוך המערכת לכוון של
השפעה.
ארבעה נכנסו לפרדס אפשר למצוא הסבר בפרי חכם איגרות
איגרת ז'.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה