ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

מי הוא האני?

בס"ד
שאלה: לכבוד הרב שליט"א, 
נקודה מהותית שאבקש מהרב להבהיר - האם זה נכון שכל המחשבות וההרגשות שאני חושב ומרגיש בעצם נשלחות אליי מהבורא ולפיכך הם אינם "שלי", כלומר אין כלום שהוא שלי. אז מי האני? - האם אני הוא התודעה שמזהה את מחשבת הבריאה שעוברת דרך הכלי שלי שהוא הרצון לקבל? 
שאלה שנייה: האם זה נכון שכל הנבראים שאני רואה מחוצה לי הם בעצם השתקפות של הרצונות שבנפש שלי, שמשליכה את הרצונות שלי שנראים לי כביכול מחוצה לי? 
שאלה שלישית: אם ההנחה השנייה נכונה אז כאשר אני פוגש בעולם התודעה הגשמי רצון של "גוי" הרי הוא רצון לא מתוקן שלי - האם זה נכון וכיצד עליי להתנהג עם אותו גוי שמחוצה לי? לא להשפיע לו כי הוא רצון מקולקל? 
תודה רבה ....

תשובה: ל.... שלום,
אתה הוא רצון לקבל המעוצב באופן מיוחד ואינדיוידואלי, אשר אמור לזהות את ההשפעה האלוקית הזורמת אליך.
כל מה שאדם רואה מחוץ לו  מקורו בו עצמו.
הוי מקדים בשלום כל אדם, אפילו בשלומו של גוי. כי כל הרצונות עתידים להתקן.

ידידך אמג

אין תגובות: