שאלה: האם יש קשר בין הספירות לבין צווי האלקים "יהי אור ויהי אור.."?
מהי ההקבלה?
תשובה: המאמר "יהי אור" מצד פנימיותו ודאי מרמז על הספירות, כי המדובר על נתינת האפשרות לאור האלוקות להאיר בליבות האנשים. אור האלוקות משמעותו אור האהבה בין אדם לאלקים, ובין אדם לאדם. כי התגלות האלקים עצמו היא התגלות של אהבה ממנו לנבראים, ולכן כל חינוך התורה והמצוות אשר נתן לנו האלקים הוא חינוך לאהבה בין אדם לחבירו, ובין אדם למקום.
אור האלוקות עצמו מתגלה דרך הספירות. כי הספירות הן קובץ של מצבים רוחניים שיורדים ומשתלשלים מן האלקים עצמו עד ביאתם לתחום הנברא. ומהות ההשתלשלות היא ירידה מן האהבה המוחלטת האלטרואיסטית של האלקים, ועד אהבה עצמית איגואיסטית מוחלטת של הנברא. וכאשר הנברא משכיל לתקן את עצמו דרך התורה והמצוות ג"כ בבחי' אהבה מוחלטת לזולתו, אזי הוא מטפס ועולה בסולם הספירות ממטה למעלה, לפי התפתחותו באהבת הזולת, ואור האלוקות הולך ומאיר בנפשו דרך הספירות שעובר בהן, דהיינו דרך המצבים הנפשיים שחווה בענין אהבת הזולת, עד שמגיע לדביקות באלקים חיים.
בכבוד רב ובהצלחה אמג
מהי ההקבלה?
תשובה: המאמר "יהי אור" מצד פנימיותו ודאי מרמז על הספירות, כי המדובר על נתינת האפשרות לאור האלוקות להאיר בליבות האנשים. אור האלוקות משמעותו אור האהבה בין אדם לאלקים, ובין אדם לאדם. כי התגלות האלקים עצמו היא התגלות של אהבה ממנו לנבראים, ולכן כל חינוך התורה והמצוות אשר נתן לנו האלקים הוא חינוך לאהבה בין אדם לחבירו, ובין אדם למקום.
אור האלוקות עצמו מתגלה דרך הספירות. כי הספירות הן קובץ של מצבים רוחניים שיורדים ומשתלשלים מן האלקים עצמו עד ביאתם לתחום הנברא. ומהות ההשתלשלות היא ירידה מן האהבה המוחלטת האלטרואיסטית של האלקים, ועד אהבה עצמית איגואיסטית מוחלטת של הנברא. וכאשר הנברא משכיל לתקן את עצמו דרך התורה והמצוות ג"כ בבחי' אהבה מוחלטת לזולתו, אזי הוא מטפס ועולה בסולם הספירות ממטה למעלה, לפי התפתחותו באהבת הזולת, ואור האלוקות הולך ומאיר בנפשו דרך הספירות שעובר בהן, דהיינו דרך המצבים הנפשיים שחווה בענין אהבת הזולת, עד שמגיע לדביקות באלקים חיים.
בכבוד רב ובהצלחה אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה