שאלה: עד עתה, חשבתי שהמושג "ערב רב" מתייחס לכל מיני גורמים שלילים שנדבקו לעם ישראל במהלך הדורות, ואותם ערב רב גורמים לכל הצרות לעם ישראל.
ובהקדמה של ר' חיים וטאל מוזכר עניין זה, ששורשו נעוץ במעשיו של אדם ראשון, שהתקרב לעץ הדעת טוב ורע, ונמנע מלהתעסק אך ורק בעץ החיים,ולאחר מכן נולדו דור הפלגה משורש זה, וחטא העגל וכו', עד שבסופו של דבר זה הגיע לדורנו, לציבור שלם שלא עוסק בפנימיות התורה.
לפי גישה זו, "הערב רב", זה ציבור שלם שמחובר לקדושה ברמה כזו או אחרת, רק שמעדיף לא לעסוק בפנימיות, וזה בטח לא גרים, או חילוניים שאין להם שום עניין בקדושה או ברוחניות, כי לפי כל הדוגמאות שמביא ר חיים ויטאל מדובר באנשים שקרובים ליהדות רק בוחרים להתרחק מהשורש האמיתי.
מה דעתך בעניין זה ?? מי הם הערב רב של דורנו ??
תשובה: מבחי' חיצונית אתה צודק, אבל אני מחזיק שיש ערב רב בכל אחד מאיתנו. כי ענין העסק בפנימיות אינו עסק חיצוני, אלא עסק פנימי. ופירושו שהאדם מחובר עם הקב"ה, ולא עם עצמו. וכל אדם שעושה למען עצמו הוא בחי' ערב רב, וא"כ זה ישנו בכל אחד מאיתנו. והגם שאנו לומדים פנימיות התורה, אבל אנו לומדים למען החלק החיצוני שבנו, דהיינו למען עצמינו, וא"כ אנחנו בעצמינו בחי' ערב רב.
כל טוב,
ידידך
אברהם מרדכי גוטליב
ובהקדמה של ר' חיים וטאל מוזכר עניין זה, ששורשו נעוץ במעשיו של אדם ראשון, שהתקרב לעץ הדעת טוב ורע, ונמנע מלהתעסק אך ורק בעץ החיים,ולאחר מכן נולדו דור הפלגה משורש זה, וחטא העגל וכו', עד שבסופו של דבר זה הגיע לדורנו, לציבור שלם שלא עוסק בפנימיות התורה.
לפי גישה זו, "הערב רב", זה ציבור שלם שמחובר לקדושה ברמה כזו או אחרת, רק שמעדיף לא לעסוק בפנימיות, וזה בטח לא גרים, או חילוניים שאין להם שום עניין בקדושה או ברוחניות, כי לפי כל הדוגמאות שמביא ר חיים ויטאל מדובר באנשים שקרובים ליהדות רק בוחרים להתרחק מהשורש האמיתי.
מה דעתך בעניין זה ?? מי הם הערב רב של דורנו ??
תשובה: מבחי' חיצונית אתה צודק, אבל אני מחזיק שיש ערב רב בכל אחד מאיתנו. כי ענין העסק בפנימיות אינו עסק חיצוני, אלא עסק פנימי. ופירושו שהאדם מחובר עם הקב"ה, ולא עם עצמו. וכל אדם שעושה למען עצמו הוא בחי' ערב רב, וא"כ זה ישנו בכל אחד מאיתנו. והגם שאנו לומדים פנימיות התורה, אבל אנו לומדים למען החלק החיצוני שבנו, דהיינו למען עצמינו, וא"כ אנחנו בעצמינו בחי' ערב רב.
כל טוב,
ידידך
אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה