ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

חזה התנופה ושוק התרומה

שאלה: כתוב בפרשת צו: '' כִּי אֶת-חֲזֵה הַתְּנוּפָה וְאֵת שׁוֹק הַתְּרוּמָה לָקַחְתִּי מֵאֵת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מִזִּבְחֵי שַׁלְמֵיהֶם וָאֶתֵּן אֹתָם לְאַהֲרֹן הַכֹּהֵן וּלְבָנָיו לְחָק-עוֹלָם מֵאֵת, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל ' (ויקרא פרק ז, פסוק ל"ד)
מה פסוק זה בא ללמדנו מצד הפנימיות ?
תשובה: תנופה מניפים ממטה למעלה, ותרומה ג"כ מרימים ממטה למעלה. מטה מרמז על התחתון שהוא למטה בחשיבות, מעלה מרמז על העליון שהוא למעלה בחשיבות. והנה את הבשר שאוכלים אהרן ובניו צריך להניף, היינו צריך לדקדק שאכילתו תהיה לא לתועלת התחתון, שנבחן ע"פ מונחי הקבלה לממעלה למטה, היינו שהתחתון ממשיך לעצמו תענוג מן העליון, אלא שאכילתו תהיה לתועלת העליון, הנבחן לממטה למעלה, עמ"נ להשפיע נחת רוח ליוצרו. ואת זה מסוגל לעשות באמת הכהן ובניו, הנמשכים מספירת החסד. נמצא שלוקחים את הבשר הזה מישראל, ומעבירים אותו לתיקון לכהנים.
בא - שר, בא גדול, מרמז על ביאת הבורא והתגלותו בתוך כלי האדם, המחשבה וההרגשה, המח והלב. אבל כאמור ביאתו של הבורא, צריכה להיות לא לתועלת האדם, אלא לתועלת הבורא, באשר רוצה להטיב לנבראיו.
פסח כשר ושמח, ויהי רצון שנצא מעבדות לחירות
ידידך
אברהם מרדכי גוטליב

אין תגובות: