שאלה: לכב' מורי ורבי, שלום וברכה,
בסוף פרשת צו כתוב '' וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-מִשְׁמֶרֶת יְהוָה וְלֹא תָמוּתוּ כִּי-כֵן צֻוֵּיתִי ''
ואם משה לא היה מצווה, לא היו אהרן ובניו שומרים את משמרת ה' ? אם בא לומר שגדול המצווה ועושה ממי שאינו מצווה ועושה,הלא זה כבר ידוע לנו מאז המצווה הראשונה שנצטוו ב''י ?
תשובה: עיקר עבודתינו היא - בעולם חילוני אתאיסט וחומרי, להאמין שיש מציאות הבורא המנהל הכל. האמונה צריכה להיות הסטנדרט של חיינו. אבל משה רבינו מצוה לאהרן ובניו, שלא לצאת מאוהל מועד, שהוא מקום השראת השכינה, שבעת ימים. נמצא שמצוה אותם להיות מוארים באור השכינה, וע"ז אמר "כי כן צויתי". דהגם שיש סכנה גדולה באור תמידי, וצריך לחיות באמונה, מ"מ כך נצטוה.
ידידך אמג
בסוף פרשת צו כתוב '' וּשְׁמַרְתֶּם אֶת-מִשְׁמֶרֶת יְהוָה וְלֹא תָמוּתוּ כִּי-כֵן צֻוֵּיתִי ''
ואם משה לא היה מצווה, לא היו אהרן ובניו שומרים את משמרת ה' ? אם בא לומר שגדול המצווה ועושה ממי שאינו מצווה ועושה,הלא זה כבר ידוע לנו מאז המצווה הראשונה שנצטוו ב''י ?
תשובה: עיקר עבודתינו היא - בעולם חילוני אתאיסט וחומרי, להאמין שיש מציאות הבורא המנהל הכל. האמונה צריכה להיות הסטנדרט של חיינו. אבל משה רבינו מצוה לאהרן ובניו, שלא לצאת מאוהל מועד, שהוא מקום השראת השכינה, שבעת ימים. נמצא שמצוה אותם להיות מוארים באור השכינה, וע"ז אמר "כי כן צויתי". דהגם שיש סכנה גדולה באור תמידי, וצריך לחיות באמונה, מ"מ כך נצטוה.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה