שאלה: לרב גוטליב הברכה והשלום.
פנייתי אליך באה לכסות שאלות שנשאלו בנוגע למאכלי חג השבועות.
ידוע כי חג השבועות נחשב כעצרת פסח. כלומר ימי ספירת העומר הינם כימי חול המועד פסח, וחג השבועות הינו כעצרת לחג הפסח. וכמו בכל חג נהוג לאכול מאכלים אשר השמחה בהם. קראתי כי למרות האמור בסוגיית אכילת מאכלי חלב בשבועות - בהגהות מנהגים לר' אייזיק טירנא, שבועות. יש פוסקי הלכה רבים - ובראשם הרמב"ם- אשר פוסקים כי מן ההכרח לשמוח בחג השבועות בארוחה בשרית וביין ואין לפסוח על כך. אלא מאי, יש הנוהגים להוסיף ארוחה חלבית לשם קיום המנהג. שאלתי הכיצד? אם קיימת המצווה לאכל מאכלי חלב בחג השבועות, איך יתכן לאכול גם מאכלי חלב באותו היום? למשל בערב החג? ובנוסף - האם אכן כפי שאומרים חלק מהפוסקים לגבי אכילת בשר בחג, האם ראוי להפריד את הארוחות לאכילת ארוחה חלבית בערב החג ובשרית למחרתו, או לא? בכבוד רב
תשובה: אצלי המנהג בחג השבועות כפי שנהג אדמו"ר זצ"ל רבי ברוך שלום אשלג זצ"ל:
ב' הסעודות - הן בלילה והן ביום הן בשריות. אלא שלאחר תפילת מוסף אנו עושים קידוש, ללא נטילת ידים, ובו אנו אוכלים מאכלי חלב כראוי. ואח"כ נוטלים ידים לסעודת החג, ומקפידים שיהיה מרחק חצי שעה בין הקידוש החלבי לבין אכילת האוכל הבשרי בסעודה.
בברכה
אברהם מרדכי גוטליב
פנייתי אליך באה לכסות שאלות שנשאלו בנוגע למאכלי חג השבועות.
ידוע כי חג השבועות נחשב כעצרת פסח. כלומר ימי ספירת העומר הינם כימי חול המועד פסח, וחג השבועות הינו כעצרת לחג הפסח. וכמו בכל חג נהוג לאכול מאכלים אשר השמחה בהם. קראתי כי למרות האמור בסוגיית אכילת מאכלי חלב בשבועות - בהגהות מנהגים לר' אייזיק טירנא, שבועות. יש פוסקי הלכה רבים - ובראשם הרמב"ם- אשר פוסקים כי מן ההכרח לשמוח בחג השבועות בארוחה בשרית וביין ואין לפסוח על כך. אלא מאי, יש הנוהגים להוסיף ארוחה חלבית לשם קיום המנהג. שאלתי הכיצד? אם קיימת המצווה לאכל מאכלי חלב בחג השבועות, איך יתכן לאכול גם מאכלי חלב באותו היום? למשל בערב החג? ובנוסף - האם אכן כפי שאומרים חלק מהפוסקים לגבי אכילת בשר בחג, האם ראוי להפריד את הארוחות לאכילת ארוחה חלבית בערב החג ובשרית למחרתו, או לא? בכבוד רב
תשובה: אצלי המנהג בחג השבועות כפי שנהג אדמו"ר זצ"ל רבי ברוך שלום אשלג זצ"ל:
ב' הסעודות - הן בלילה והן ביום הן בשריות. אלא שלאחר תפילת מוסף אנו עושים קידוש, ללא נטילת ידים, ובו אנו אוכלים מאכלי חלב כראוי. ואח"כ נוטלים ידים לסעודת החג, ומקפידים שיהיה מרחק חצי שעה בין הקידוש החלבי לבין אכילת האוכל הבשרי בסעודה.
בברכה
אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה