ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

איך משתלטים על הגוף הבהמי

שאלה: אני בעל תשובה זה חמש שנים לערך, לפחות מאז שהתחלתי לשמור שבת, כשרות,ציצית וכו', אני לומד מספר שנים את כתבי בעל הסולם וכמו כן את כתבי רבי נחמן מברסלב, בעל התניא ושאר תלמידי הבעש"ט זצ"ל זי"ע וחושב שהגעתי להפנמה חלקית של הרעיונות המובאים בכתביהם.
עם זאת הנפש הבהמית שלי מרימה את ראשה מדי פעם ואני נותר חסר אונים בעוד אני כביכול מתבונן מהצד איך הגוף שלי הולך ביודעין נגד רצון הבורא ואיני יכול לעצור את עצמי. דבר זה משפיע עלי מאד ואני מרגיש אחרי כל התרסקות שכזו איך נעלמת החיות דקדושה ואיך מושפע מזה שלום הבית שלי, הפרנסה ושאר ההשתלשלויות הגשמיות.
אני יודע כי הבורא עושה לי את זה כדי שאבין שאני לא מסוגל לבד וכדי שיהיה לי חסרון כלומר כלי לתת תפילה מעומקא דליבא וכו' כמבואר בתורתנו. עם זאת מדובר בפגמים קשים כגון פגם הברית וצריכת סמים קלים.
האם יש עצה איך לפחות להשתלט בצורה חלקית על המערכת ברגעים כאלה?
המצפה לישועת ה'
תשובה: אין להתייאש מן הרחמים, כי לאחר מעשה צריך להאמין שהבורא יתברך מגלגל את האדם לתוך הטינופת. והמטרה: צעקת הלב של האדם לזכות למינימום של אמונה בגדלות ה', עמ"נ להכניע את עצמו לה', עמ"נ לקבל עול מלכות שמים.
על האדם להמציא השתדלויות ותחבולות מצד עצמו:
לקבוע סייגים וגדרים, ולהשתדל לא לעברם.
לנסות ענין של קנסות, היינו לקנוס את עצמו בענינים המכאיבים לגוף.
לצייר לעצמו את הנזק שאדם גורם לעצמו בעולם הבא שהוא עולם נצחי. ואיך ע"י מעשיו גורם נזק לכל העולם כולו, ועתיד לשלם על כך.
יש סרטים שבהם אנשים מספרים על חווית מות קליני שעברו, ואיך דקדקו עימם בבית דין של מעלה בכל דבר, ואיך התביישו כל כך בכל הדברים שעשו, ושם הכל גלוי לעיני כל. כדאי לראות.
יש ספרים כגון "ונפשי יודעת מאד", שם מוסרים אוטיסטים את הדעות הנשמתיות שלהם, ומספרים איך הכל מובא בחשבון, ואדם עתיד לשלם ביוקר על כל העבירות שלו. כדאי לקרוא.
להתחבר לחבורה של עובדי ה', הסביבה משפיעה חזק מאד על היחיד.
והחשוב ביותר: שיויתי ה' לנגדי תמיד, לצייר את גדלות בורא הכל, לאלתר ציורים הממחישים את גדלות אדון הכל. והציורים הללו צריכים לחייב את האדם.
אבל אחר ככלות הכל בשורה התחתונה: להתפלל מעומקא דליבא שה' ישפיע את האמונה בגדלותו, עמ"נ שהאדם יוכל לשעבד את עצמו לבורא, ולקבל עול מלכות שמים.
בהצלחה רבה
ידידך אמג

אין תגובות: