שאלה: לכב' מורי ורבי היקר, שלום וברכה, שמחתי לקבל את תשובתך ומודה אני לך עליה.
בפרשת בלק כתוב ״ לֹא אִישׁ אֵל וִיכַזֵּב וּבֶן-אָדָם וְיִתְנֶחָם ״ ובסוף פרשת בראשית נאמר ״ וַיִּנָּחֶם ה׳ כִּי-עָשָׂה אֶת-הָאָדָם בָּאָרֶץ ״
הא כיצד ?
יש לי הרגשה שבכל העולם כולו, אין מקום בין המקום ובין האני. וכשבאה מחשבה שאני רוצה זה וזה, כבר אני מחוץ לקדושה.
המלחמה קשה מאד, אבל כל פסיק קטן של התקדמות מקרב את הנפש ליוצרה יתב׳.
תשובה: אני שמח מאד שאתה מצוי בתוך עבודת ה', קשה להבין איך אדם שחי במקום מרוחק מישראל, וחי בין גוים, ואין לו חברה תומכת, בכל זאת יכול להיות קשור לבורא. יש לך זכות מיוחדת. ואתה צריך להודות לבורא שבע פעמים ביום.
ולענין שאלתך יש לתרץ כך: מש"כ "לא איש אל ויתנחם", מדבר על המציאות האלוקית באופן אוביקטיבי, בערך מוחלט, שלא שייכת חרטה אצל הבורא על מעשיו, כי כל פעולותיו אבסולוטיות הן. ומש"כ "וינחם ה' על האדם", זהו מצד תפישת האדם, שהאדם אשר מקלקל את הבריאה ע"י הרצון לקבל שלו, סובר שחבל שהבורא ברא אדם מקולקל כמותו. אבל מצד האמת, כל קלקול מוביל אח"כ לתיקון, ולכן גם הקלקול נכנס בתוך מערכת ההטבה הנצחית.
ידידך אמג
בפרשת בלק כתוב ״ לֹא אִישׁ אֵל וִיכַזֵּב וּבֶן-אָדָם וְיִתְנֶחָם ״ ובסוף פרשת בראשית נאמר ״ וַיִּנָּחֶם ה׳ כִּי-עָשָׂה אֶת-הָאָדָם בָּאָרֶץ ״
הא כיצד ?
יש לי הרגשה שבכל העולם כולו, אין מקום בין המקום ובין האני. וכשבאה מחשבה שאני רוצה זה וזה, כבר אני מחוץ לקדושה.
המלחמה קשה מאד, אבל כל פסיק קטן של התקדמות מקרב את הנפש ליוצרה יתב׳.
תשובה: אני שמח מאד שאתה מצוי בתוך עבודת ה', קשה להבין איך אדם שחי במקום מרוחק מישראל, וחי בין גוים, ואין לו חברה תומכת, בכל זאת יכול להיות קשור לבורא. יש לך זכות מיוחדת. ואתה צריך להודות לבורא שבע פעמים ביום.
ולענין שאלתך יש לתרץ כך: מש"כ "לא איש אל ויתנחם", מדבר על המציאות האלוקית באופן אוביקטיבי, בערך מוחלט, שלא שייכת חרטה אצל הבורא על מעשיו, כי כל פעולותיו אבסולוטיות הן. ומש"כ "וינחם ה' על האדם", זהו מצד תפישת האדם, שהאדם אשר מקלקל את הבריאה ע"י הרצון לקבל שלו, סובר שחבל שהבורא ברא אדם מקולקל כמותו. אבל מצד האמת, כל קלקול מוביל אח"כ לתיקון, ולכן גם הקלקול נכנס בתוך מערכת ההטבה הנצחית.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה