ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

ג' קוים

שאלה: שלום לרב גוטליב,
רציתי לשאול לגבי עבודה בשלוש קוים: מקבלים רצון בקו שמאל (רצון לקבל לעצמי), עושים צמצום = דוחים את האור - עבודה עם מסך ואור חוזר, מה עושים עם קו ימין? האם ימין משמש כמקור כוח לקחת אור של השפעה כנגד צד שמאל וכך ליצור את קו האמצע?
האם עבודה בקו אמצעי היא משפיע על מנת להשפיע ?
דרגת יעקב היא עבד? מתי עוברים לדרגת ישראל? הרב כתב לי בעבר שצריך לקבל רק כדי מחיה והשאר בכוונה להשפיע, אם כך מתי אדם זוכה לדרגת ישראל או לעבודה בדרגת בן ולא עבד?
תשובה: קו ימין הוא הקו של כלים דהשפעה, של הרצון להשפיע, של משפיע עמ"נ להשפיע. בקו ימין אדם מתבונן על גדלות הבורא יתברך, ולפי איכות תפישתו את גדלות הבורא כך משתוקק להשפיע לו ולשמש אותו. קו אמצעי הוא הקו הממזג את ימין ושמאל, היינו שממעט את כח הרצון לקבל שבשמאל, וממשיך לו את כח ההשפעה של קו הימין.
עבד הוא בחי' קו ימין, כי העבד שמח לשמש את אדוניו, וזה סיפוקו בחיים. בן הוא קו שמאל, כי הבן חושב שמגיע לו הכל מאביו. המעלה של העבד היא בחי' "שמח בחלקו", והמעלה של הבן היא כח התפילה והעביות שלו. ושני אלו צריכים להתמזג ביחד ע"י בחי' קו אמצעי.
פסח כשר ושמח
ידידך אברהם מרדכי גוטליב

תגובה 1:

Eti אמר/ה...

בס"ד

מהו אָנָה פָּנָה דוֹדֵךְ בעבודה?

על כך משיבה הברייתא במסכת זבחים דף ס"ב,
"דתניא רבי יהודה אומר ומעלותיהו פנות קדים כל פינות שאתה פונה לא יהו אלא דרך ימין למזרח".

אנה, ראשי תיבות א'מונה נ'תינה ה'שפעה, כפי ששנה רבי יהודה שתהיינה הפניות שאתה פונה דרך ימין למזרח. מדוע? ולדבקה בו ואיך אפשר להידבק בו הלא אש אוכלה הוא, והשיבו, הדבק במידותיו שנאמר מה הוא רחום אף אתה רחום מה הוא חנון אף אתה חנון, מה הוא מלביש ערומים אף אתה מלביש ערומים, מה הוא מבקר חולים אף אתה מבקר חולים. מה הוא טוב ומיטיב ופונה לימין בכל פניותיו אף אתה פונה לימין בכל פניותך לעבדו באהבה רבה.

שבת שלום ומבורך לכל בית ישראל

שתהיינה כל פסיעותינו בעבודה דרך ימין למזרח