שאלה: כבוד הרב שלום,
שתי שאלות ברשותך:
מדוע הסתירו את האמת מהעולם במשך כל ההסטוריה? מה יכול להיות מסוכן בכך שאדם ידע שהוא לא הגוף, הרי אז לא תהיה לו ברירה כי אם לפעול את האמת. הרי ידיעת האמת שוללת מהאדם את האופציה לבחור ברע?
אני לומד שבעצם כל מה שעובר עליי בעולם התופעות הוא סרט מדוייק שרק אני עובר על פי הרשימות שצרובות בתודעה שלי וחייבות לצאת החוצה ולהופיע בעולם במציאות החיצונית, ולכן כל אירוע ואירוע הוא בעל משמעות יחודית לתיקון שלי אז כיצד עליי להתייחס ולפעול אל מול אותן תופעות הלא כ"כ מהנות שחלקן אף רוויות סבל? מה הגישה הנכונה מבחינת העבודה הרוחנית?
תודה
תשובה: הידיעה הזו היא קשה לאדם, מטעם שהרצון לקבל חפץ להנות מהחיים כמו בהמה, בהנאות הזמינות ביותר, בלי לתת דין וחשבון על שום דבר. ובאם הנפש היא האדם, אזי יוצא שכל ההנאות הגופניות הן החמצה של העיקר, ורוב בני האדם אינם יכולים לקבל זאת. הידיעה הזו נאמרה גם ע"י חכמי אומות העולם, אלא שרוב העולם לא מעונין בכלל בידיעה הזו, מן הטעמים הנ"ל.
מצבי סבל עוברים על האדם, בכדי שיבטל את הרצון לקבל שלו. ובכדי שיכניע את עצמו לבורא מתוך התבטלות גמורה באהבה ובשמחה.
ידידך אמג
שתי שאלות ברשותך:
מדוע הסתירו את האמת מהעולם במשך כל ההסטוריה? מה יכול להיות מסוכן בכך שאדם ידע שהוא לא הגוף, הרי אז לא תהיה לו ברירה כי אם לפעול את האמת. הרי ידיעת האמת שוללת מהאדם את האופציה לבחור ברע?
אני לומד שבעצם כל מה שעובר עליי בעולם התופעות הוא סרט מדוייק שרק אני עובר על פי הרשימות שצרובות בתודעה שלי וחייבות לצאת החוצה ולהופיע בעולם במציאות החיצונית, ולכן כל אירוע ואירוע הוא בעל משמעות יחודית לתיקון שלי אז כיצד עליי להתייחס ולפעול אל מול אותן תופעות הלא כ"כ מהנות שחלקן אף רוויות סבל? מה הגישה הנכונה מבחינת העבודה הרוחנית?
תודה
תשובה: הידיעה הזו היא קשה לאדם, מטעם שהרצון לקבל חפץ להנות מהחיים כמו בהמה, בהנאות הזמינות ביותר, בלי לתת דין וחשבון על שום דבר. ובאם הנפש היא האדם, אזי יוצא שכל ההנאות הגופניות הן החמצה של העיקר, ורוב בני האדם אינם יכולים לקבל זאת. הידיעה הזו נאמרה גם ע"י חכמי אומות העולם, אלא שרוב העולם לא מעונין בכלל בידיעה הזו, מן הטעמים הנ"ל.
מצבי סבל עוברים על האדם, בכדי שיבטל את הרצון לקבל שלו. ובכדי שיכניע את עצמו לבורא מתוך התבטלות גמורה באהבה ובשמחה.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה