ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

איך לפתור בעיית חרדה?

שאלה: שלום לרב גוטליב !
1)אני סובל מחרדה, כבר כ 9 שנים אני נמצא על כדורים פסיכיאטרים וגם לפעמים הכדורים לא עוזרים. ואני קראתי ספרים בפסיכולוגיה ושם כתוב שבעיית החרדה זה קשור לשאלה להיות או לא להיות, ליש ולאין .
ואני יכול לייצר אור כאילו יש מאין, אבל להכנס לתוך האין עצמו לא הצלחתי עדיין.
השאלה שלי איך אני יכול לפתור בעיית החרדה ?
2)בתלמוד עשר הספירות הארי כותב בהתחלה היה אור פשוט, אז הוא מתחיל מיש אז מאיפה נוצר האור הפשוט, כנראה מאין
ועוד דבר מדוע אני מפחד מהאין ? איך אני יכול להכנס לשם ולתקן את בעיית החרדה
לפעמים זה פשוט בלתי נסבל
תשובה: 1) בעיית חרדה נובעת מכך שאין אנו מאמינים שיש בורא טוב ומטיב, המנווט את כל חיינו לטוב. ובשיעור שאנו מאמינים בזה אזי לא יהיו לנו חרדות.
2)אור פשוט של הקב"ה בא מרצונו להטיב לנבראיו.
ידידך אמג

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כיצד מתגברים על הפחד שאין חו"ח בורא טוב ומיטיב במקומות חשוכים בלב וברגעים קשים בהם מוסתר לחלוטין הבורא?