ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

אני ה' רופאך

שאלה: שלום כבוד הרב ,
יש מקרה שאמא בת 40 אם לשני ילדים אובחנה במחלה הקשה בראשה, ומתחילה לקבל טיפולים כימוטרפיים מיום ..... הקרוב ........ . כל זאת שלושה שבועות לאחר שאביה נפטר מהמחלה בביטנו. המשפחה אינה שומרת שבת חוששת מקשר בין הנשמה של הניפטר לבין מחלת הבת. וחס ושלום שתהייה שרשרת של אסונות. האם הרב יכול להתיחס לשאלה זאת שנוכל להרגיעם שקשר זה אינו קיים במציאות. שם החולה........
תשובה: נשמת הנפטר נמצאת בעולם האמת, ושם חווה את האמת המוחלטת של מציאות השי"ת, ומן הסתם כואבת את כך שאין המשפחה שומרת שבת. ואת זה צריך לתקן.
כך אומרת תורתנו הקדושה:אִם שָׁמוֹעַ תִּשְׁמַע לְקוֹל יְהֹוָה אֱלֹהֶיךָ וְהַיָּשָׁר בְּעֵינָיו תַּעֲשֶׂה וְהַאֲזַנְתָּ לְמִצְוֹתָיו וְשָׁמַרְתָּ כָּל חֻקָּיו כָּל הַמַּחֲלָה אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְמִצְרַיִם לֹא אָשִׂים עָלֶיךָ כִּי אֲנִי יְהֹוָה רֹפְאֶךָ:
את זה צריך לומר לאשה - שאם רוצה להבריא, שתקבל עליה בראש ובראשונה את שמירת המצוות העקריות: א) כשרות. ב) שבת. ג) טהרת המשפחה. ד) גם להרבות בצדקה ולתת מעשר כספים. ועי"כ יש לה סיכוי שאב הרחמים ירחם עליה ויסיר מעליה את הגזירה הנוראה.
אנחנו מצידנו בבית המדרש נתפלל בל"נ להחלמתה של האשה .........
בכבוד רב, ידידך אמג









אין תגובות: