ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

אור חוזר של בחינת רוח

שאלה: לרבי שלום,
בחלק ג או"פ ו בעמוד קנב ישן כתוב שאור חכמה אין לו כלי להתלבש בו, בגלל שאין או"ח בעיניים. אני מבין שמדובר פה על הכלי המלביש את אור החכמה שהוא כלי דעיניים. תמיד מדברים על הכלי הממשיך שצריך להיות בעביות דבחי"ג וזהו התנאי להמשיך את אור החכמה. ויש את כלי דעיניים ששם מלובשת החכמה.
לפי מה שמובן כאן יוצא שכדי שאור החכמה יולבש בכלי דעיניים צריך תנאי שיהיה הבל בעיניים.
שאלה: האם יש תנאי כזה, והרי ההבל שבעיניים, גם אם ישנו אזי מיועד להמשיך את אור הרוח. ומה הקשר שלו לאור החכמה שצריך להתלבש בעיניים?
תשובה: כאן, שגם בכדי להלביש את אור החכמה צריך או"ח, לא רק בכדי להמשיך את אור החכמה. אמג.

שאלה: האם או"ח זה המלביש הוא אותו או"ח שדוחה את אור הרוח ונולדת תולדה של או"ח? ואם כן אז מה הקשר בין דחיית אור הרוח להלבשת חכמה?
תשובה: צל"ו שהם ב' בחינות שונות.
יש בחינה אחת שמדברים על הלבשת המוחין, ואז בחי"א משמשת להלבשת אור החיה (זה מצד מה שהמלכות משמשת בט"ר). ויש בחינה אחרת של המשכת המוחין (ואז מלכות משמשת בבחינתה עצמה שעושה על בחינתה עצמה מסך ואו"ח) ואז בחי"א משמשת להמשכת אור הרוח. ולכל בחינה צריך או"ח אחר. אמג.

אין תגובות: