שאלה: לכבוד כ"ק האדמור שליט"א,
1) איך מסתדרים יחד 2 הדברים שמצד אחד צריך להחשיב את החבר כגדול הדור ומצד שני להשתדל להסתיר ממנו כמה שיותר את המדריגות שלך?
בנוסף לכך זה יוצר עוד בעיה: אתה מסתיר ממנו כי אתה חושש לעינא בישא, ואז החבר נהיה איזה אויב מאיים שאתה לא בוטח בו וחושש ממנו...
2) אם אדם היה במצב של חשך, ולאחר מכן זכה שוב פעם להרגיש אור ע"י לימוד ועשית מצוות. ואז הוא נהיה מבסוט מהמצב שלו והוא נהנה מן האור, אבל מצד שני יש לו חשש ופחד ליפול שוב. כי הוא היה במצב כזה של אור הרבה פעמים והרבה פעמים נפל לאחר מכן. מה לעשות בכדי להשמר מזה.
3) בעיה נוספת - כאשר הוא מגיע למצב זה של אור הוא מרגיש בו עוד פעם מעין חשך. איך שהוא הגיע לאור - ישר הפך עוד פעם ממשפיע למקבל, אלא שעכשיו במקום להתענג מתאוות הוא מתענג מאור של התורה ואפילו פנימיות התורה.
תשובה: א) אין אתה צריך לחשוש מחברך, אלא לחשוש מעצמך. הבעיה היא לא בו, אלא בך, דמכיון שאדם חושף את מדרגותיו כלפי חוץ, כבר הרצון לקבל סבור שמגיע לו כבוד מאלו שמחוץ לו.
ב) במצב של עליה אדם צריך לקבל על עצמו את דרך האמונה למעלה מהדעת ביתר שאת וביתר עוז, היינו לקחת את העליה בתור חומר דלק להיות יותר משפיע, ויותר נאמן להשי"ת גם במצבים הנמוכים ביותר.
ג) יסכים עם עצמו לא לבסס את עבודתו על האור שזכה לו, אלא עבודתו מתבססת גם הלאה על האמונה למעלה מהדעת.
בהצלחה
1) איך מסתדרים יחד 2 הדברים שמצד אחד צריך להחשיב את החבר כגדול הדור ומצד שני להשתדל להסתיר ממנו כמה שיותר את המדריגות שלך?
בנוסף לכך זה יוצר עוד בעיה: אתה מסתיר ממנו כי אתה חושש לעינא בישא, ואז החבר נהיה איזה אויב מאיים שאתה לא בוטח בו וחושש ממנו...
2) אם אדם היה במצב של חשך, ולאחר מכן זכה שוב פעם להרגיש אור ע"י לימוד ועשית מצוות. ואז הוא נהיה מבסוט מהמצב שלו והוא נהנה מן האור, אבל מצד שני יש לו חשש ופחד ליפול שוב. כי הוא היה במצב כזה של אור הרבה פעמים והרבה פעמים נפל לאחר מכן. מה לעשות בכדי להשמר מזה.
3) בעיה נוספת - כאשר הוא מגיע למצב זה של אור הוא מרגיש בו עוד פעם מעין חשך. איך שהוא הגיע לאור - ישר הפך עוד פעם ממשפיע למקבל, אלא שעכשיו במקום להתענג מתאוות הוא מתענג מאור של התורה ואפילו פנימיות התורה.
תשובה: א) אין אתה צריך לחשוש מחברך, אלא לחשוש מעצמך. הבעיה היא לא בו, אלא בך, דמכיון שאדם חושף את מדרגותיו כלפי חוץ, כבר הרצון לקבל סבור שמגיע לו כבוד מאלו שמחוץ לו.
ב) במצב של עליה אדם צריך לקבל על עצמו את דרך האמונה למעלה מהדעת ביתר שאת וביתר עוז, היינו לקחת את העליה בתור חומר דלק להיות יותר משפיע, ויותר נאמן להשי"ת גם במצבים הנמוכים ביותר.
ג) יסכים עם עצמו לא לבסס את עבודתו על האור שזכה לו, אלא עבודתו מתבססת גם הלאה על האמונה למעלה מהדעת.
בהצלחה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה