בס"ד
שאלה: שלום רב לכבוד הרב אברהם מרדכי גוטליב שליט"א,
חודש אלול חודש הרחמים הוא חודש של חשבון נפש ועשיית תשובה בין אדם לקונו ובין אדם לחברו.
נטיית לב האדם בימים אלו להוסיף בקדושה, בטהרה ,בחשבון נפש, בתשובה ,במעשים טובים ולהוסיף בלימודה של התורה הקדושה.
שאלותי הן:
א.מדוע חש האדם בימים האלו את התחושות הנ"ל ולא חש זאת במשך כל השנה?
ב.האם חודש אלול והימים הנוראים הם בגדר "שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה"?
ג.האם קיימת הארה מיוחדת בימים אלו ומהם ההגדרות והגדרות ?
ד.מה יחסם של בעל "הסולם" ובנו הרב"ש זצוק"ל וזיע"א לחודש אלול והימים הנוראים?
להתייחסותו ותשבתו של כבוד הרב, אודה מקרב לב,
בברכת "איישר חיילך לאורייתא"
ובברכת "חודש טוב ומבורך וכתיבה וחתימה טובה לכבוד הרב, משפחתו ולכל תלמידיו",
תשובה: ל......... שלום וברכה,
תשובה: בכל הימים הקדושים מאיר שורש רוחני אל הענפים הגשמיים, וכל אחד מקבל לפי הכנתו וצרכיו. בימים אלו עלה משה רבינו למרום, בכדי להביא את הלוחות השניות, וירד ביום הכיפורים, שאז נקבעה סליחה לעם ישראל. השורש הרוחני הזה מתעורר בכל שנה בחודש אלול, ומושפע שפע לאלו הצמאים לכך.
בכל הימים הקדושים יש התעוררות שורש רוחני, ויש הבדל בין האור של שבת, לאור של ראש השנה, לאור של סוכות, וכו'. אבל מי שנמצא בשליטת הרצון לקבל אינו מבחין בהבדלים, אלא כמו הנחש שבכל דבר שאוכל מרגיש טעם עפר. ובמקרה הטוב אדם שעובד על עצמו מרגיש יותר את גדלות ה' בימים הללו, ואת הרצון להתבטל לה', אבל אין הבדל גדול ניכר, מטעם חוסר זכות.
בימי אלול ובעשרת ימי תשובה, ההדגשה היא על מלכות השי"ת שתשלוט על האדם ועל העולם. והיא בחי' שמאלו תחת לראשי. ימי הסוכות הם ימי אהבה וששון, בחי' ימינו תחבקני. ובשמחת תורה נעשה זווג קוב"ה וכנסת ישראל, שהוא התוצאה והתולדה מכל ההכנות הנ"ל. ולפי שיעור הכנת האדם כך מתרגשת נפשו מן הנ"ל, וממליך את השי"ת, ומתעורר לאהבתו, ולהתיחד עמו.
וליתר עיון כדאי לקרוא את המאמרים על חודש אלול באתר ברכת שלום וכמו כן בספרים ה' שמעתי שמעך, במעגלות השנה וברכת שלום מאמרים.
ידידך,
אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: שלום רב לכבוד הרב אברהם מרדכי גוטליב שליט"א,
חודש אלול חודש הרחמים הוא חודש של חשבון נפש ועשיית תשובה בין אדם לקונו ובין אדם לחברו.
נטיית לב האדם בימים אלו להוסיף בקדושה, בטהרה ,בחשבון נפש, בתשובה ,במעשים טובים ולהוסיף בלימודה של התורה הקדושה.
שאלותי הן:
א.מדוע חש האדם בימים האלו את התחושות הנ"ל ולא חש זאת במשך כל השנה?
ב.האם חודש אלול והימים הנוראים הם בגדר "שמתוך שלא לשמה יבוא לשמה"?
ג.האם קיימת הארה מיוחדת בימים אלו ומהם ההגדרות והגדרות ?
ד.מה יחסם של בעל "הסולם" ובנו הרב"ש זצוק"ל וזיע"א לחודש אלול והימים הנוראים?
להתייחסותו ותשבתו של כבוד הרב, אודה מקרב לב,
בברכת "איישר חיילך לאורייתא"
ובברכת "חודש טוב ומבורך וכתיבה וחתימה טובה לכבוד הרב, משפחתו ולכל תלמידיו",
תשובה: ל......... שלום וברכה,
תשובה: בכל הימים הקדושים מאיר שורש רוחני אל הענפים הגשמיים, וכל אחד מקבל לפי הכנתו וצרכיו. בימים אלו עלה משה רבינו למרום, בכדי להביא את הלוחות השניות, וירד ביום הכיפורים, שאז נקבעה סליחה לעם ישראל. השורש הרוחני הזה מתעורר בכל שנה בחודש אלול, ומושפע שפע לאלו הצמאים לכך.
בכל הימים הקדושים יש התעוררות שורש רוחני, ויש הבדל בין האור של שבת, לאור של ראש השנה, לאור של סוכות, וכו'. אבל מי שנמצא בשליטת הרצון לקבל אינו מבחין בהבדלים, אלא כמו הנחש שבכל דבר שאוכל מרגיש טעם עפר. ובמקרה הטוב אדם שעובד על עצמו מרגיש יותר את גדלות ה' בימים הללו, ואת הרצון להתבטל לה', אבל אין הבדל גדול ניכר, מטעם חוסר זכות.
בימי אלול ובעשרת ימי תשובה, ההדגשה היא על מלכות השי"ת שתשלוט על האדם ועל העולם. והיא בחי' שמאלו תחת לראשי. ימי הסוכות הם ימי אהבה וששון, בחי' ימינו תחבקני. ובשמחת תורה נעשה זווג קוב"ה וכנסת ישראל, שהוא התוצאה והתולדה מכל ההכנות הנ"ל. ולפי שיעור הכנת האדם כך מתרגשת נפשו מן הנ"ל, וממליך את השי"ת, ומתעורר לאהבתו, ולהתיחד עמו.
וליתר עיון כדאי לקרוא את המאמרים על חודש אלול באתר ברכת שלום וכמו כן בספרים ה' שמעתי שמעך, במעגלות השנה וברכת שלום מאמרים.
ידידך,
אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה