שאלה: כבוד הרב שלום,
האם כאשר בעל הסולם תירגם את שפת הקבלה למונחים של רצונות הוא עבר מהמשל אל הנמשל, או שמא גם השפה החדשה היא בגדר משל אשר עניינו להרחיק מהגשמה אך עדיין נשאר בגדר משל?
בתודה, ..........
תשובה: ל..... היקר,
הוא כבר עבר אל הנמשל, אבל יתכן שלגבי אנשים מסוימים הנמשל עדיין אינו נתפס, כי הרצונות המדוברים בספרי הקבלה הם רצונות לאור האלוקות, וזה לגבי רוב האנשים דמיוני, כי עין רואה ולב חומד, ולכן האדם חושק ומתאוה לתענוגים הגשמיים, ולא לאור האלוקות.
לפיכך ענין מסכים וצמצומים אנו צריכים לעשות לגבי התענוגים הגשמיים, אבל איננו יכולים לעשותם על הרצונות הרוחניים, מסיבת שאצל רוב האנשים אין כלל רצונות לרוחניות, וזהו דבר שצריך ליצרו.
קיבלנו מרבותינו שלפי שיעור שהאדם עושה מסכים על הרצונות הגשמיים, כך בהדרגה מתגלה לו אור האלוקות, ואז רצונות מתפתחים בהתאם, וממילא אח"כ שייך לעשות את כל התיקונים המרובים לגבי הרצונות הרוחניים, שהם הנמשל האמיתי.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב.
האם כאשר בעל הסולם תירגם את שפת הקבלה למונחים של רצונות הוא עבר מהמשל אל הנמשל, או שמא גם השפה החדשה היא בגדר משל אשר עניינו להרחיק מהגשמה אך עדיין נשאר בגדר משל?
בתודה, ..........
תשובה: ל..... היקר,
הוא כבר עבר אל הנמשל, אבל יתכן שלגבי אנשים מסוימים הנמשל עדיין אינו נתפס, כי הרצונות המדוברים בספרי הקבלה הם רצונות לאור האלוקות, וזה לגבי רוב האנשים דמיוני, כי עין רואה ולב חומד, ולכן האדם חושק ומתאוה לתענוגים הגשמיים, ולא לאור האלוקות.
לפיכך ענין מסכים וצמצומים אנו צריכים לעשות לגבי התענוגים הגשמיים, אבל איננו יכולים לעשותם על הרצונות הרוחניים, מסיבת שאצל רוב האנשים אין כלל רצונות לרוחניות, וזהו דבר שצריך ליצרו.
קיבלנו מרבותינו שלפי שיעור שהאדם עושה מסכים על הרצונות הגשמיים, כך בהדרגה מתגלה לו אור האלוקות, ואז רצונות מתפתחים בהתאם, וממילא אח"כ שייך לעשות את כל התיקונים המרובים לגבי הרצונות הרוחניים, שהם הנמשל האמיתי.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה