שאלה: לכבוד הרבי שליט"א,
בחלק ד פרק ד הרצאה 16 בדיסק בערך דקה 18 בהקלטה אומר הרב: שהאור שמתפשט בכלים הוא ביחס לכלים, ולכן הרב מבחין בין ע"ב הפנימי לע"ב החיצון ואומר שמאחר שע"ב הפנימי מתפשט בכלים של גלגלתא שהם בחינה ד', לכן למרות שהזווג דהכאה שנעשה הוא על בחינה ג' מה שיתפשט בכלים של גלגלתא הוא אור חיה דיחידה, ואלו בע"ב החיצון אור החיה הוא אור החיה הכללית מאחר שהכלים הם כלים של בחינה ג'.
מדברי הרב הללו יוצא שאור הע"ב הפנימי הוא זהה לבחינת הנקודות דחכמה של פרצוף גלגלתא, ולכן הביטוש שנעשה ע"י קומת חכמה דנקודות היתה מספקת גם עבור ספירת הכתר, כי הרי קומת הע"ב וקומת החכמה דנקודות הם זהים. אז מדוע בעצם יש צורך בהכאה נוספת של חיה דיחידה דפרצוף ע"ב הפנימי בספירת הכתר?
תלמידך .........
תשובה: דהלא בפועל לא היה מי שיכה בספירת הכתר, כי אין ספירה מעליו.
בברכה, אמג
בחלק ד פרק ד הרצאה 16 בדיסק בערך דקה 18 בהקלטה אומר הרב: שהאור שמתפשט בכלים הוא ביחס לכלים, ולכן הרב מבחין בין ע"ב הפנימי לע"ב החיצון ואומר שמאחר שע"ב הפנימי מתפשט בכלים של גלגלתא שהם בחינה ד', לכן למרות שהזווג דהכאה שנעשה הוא על בחינה ג' מה שיתפשט בכלים של גלגלתא הוא אור חיה דיחידה, ואלו בע"ב החיצון אור החיה הוא אור החיה הכללית מאחר שהכלים הם כלים של בחינה ג'.
מדברי הרב הללו יוצא שאור הע"ב הפנימי הוא זהה לבחינת הנקודות דחכמה של פרצוף גלגלתא, ולכן הביטוש שנעשה ע"י קומת חכמה דנקודות היתה מספקת גם עבור ספירת הכתר, כי הרי קומת הע"ב וקומת החכמה דנקודות הם זהים. אז מדוע בעצם יש צורך בהכאה נוספת של חיה דיחידה דפרצוף ע"ב הפנימי בספירת הכתר?
תלמידך .........
תשובה: דהלא בפועל לא היה מי שיכה בספירת הכתר, כי אין ספירה מעליו.
בברכה, אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה