שאלה: שלום לכבוד הרב שליט"א,
בלימוד היום נתקלנו במספר שאלות, שאולי תוכל לעזור לנו בפתרונן.
בתע"ס ספר ב' חלק ד', בהסתכלות פנימית דף שפו עמ' 90 - סעיף ח',שם כתוב בענין או"ח דמין הב' "....ויש להבחין בו בחינת שלילה, שהיא כח ההכאה לפני עצמה, המולידה אור גדול מפאת הפרישה מהאור."
והשאלה היא - האם המקור לאור הגדול החדש הזה, שהוא הרצון להשפיע, מקורו ע"י התחתון שפועל את פעולת הדחייה הראשונית ע"י הצמצום, ולאחר מכן ע"י פעולת המסך שהתחתון פועל, אז הוא זוכה לאו"ח ממין הב' המלביש על האור ישר ??
או שבעצם גם האו"ח הזה ממין הב' מקורו בעצם בעליון, שבוחן את "נקיות" הצמצום, המסך והאו"ח ממין הא', ואז העליון מזכה את התחתון באו"ח ממין הב' ???
ועוד: אולי כל הלימוד כרגע של מיני האו"ח על הסדר, הם "מלמעלה למטה", אז אמנם מדובר באו"ח ממין הב', אבל עבור התחתונים זוהי מדרגה גבוהה מאוד, כי עצם המלכות בתחתונים, אינה מבינה דבר וחצי דבר מעניני הצמצום, מסך ואו"ח ??? (כמו שכתוב בסוף הערה ב' בסוף העמוד הקודם שפ"ה: "...וכל הצרה היא שאנו מרגישים את עצמינו כבריאים ושאין לנו צורך בתרופות".
שאלה השנייה: בספר, ימין ה' עושה חיל, עמ' רו' מאמר ל"א, בסוף העמוד בעמודה השמאלית.המאמר דן על השלמות שהאדם צריך להרגיש בכל קרבה לרוחניות ולקדושה.
ושם הוא אומר, שהשמחה והשלמות נובעים משתי סיבות: "א. מה שהוא מקבל תענוג מזה שהוא נהנה.
ב. הוא מקבל תענוג מזה שיש לו, ואין לאחרים אותו דבר, וזה נקרא שהוא מקבל הנאה מבחוץ".
שאלה על סיבה א' - ואם אין תענוג והנאה בעשייה הרוחנית, אלא האדם נמצא עדיין בשלב של "לפום צערה אגרא", זאת אומרת, שעדיין הכל נעשה אצל האדם מתוך כפייה עצמית, ולא מתוך תענוג.
ובטח שלא הגיע למצב שעושה את הדברים שברוחניות ובקדושה מתוך תענוג,אז האם גם במצב שכזה, ניתן להגיע לשמחה ושלמות ??
שאלה על סיבה ב' - האם אדם שואב תענוג מחסרונות של אחרים ???
החברים ישמחו לקבל תשובה בענינים אלו.
בכבוד רב ......
תשובה: ל...........
א) לגבי או"ח דמין הב', הפעולה והעבודה היא של התחתון, אבל עצם האור שמאיר לו בא מן העליון.
ב) אדם צריך להנות מכל דבר שעושה, והדרך להגיע לכך היא לצייר בכל כוחו את גדלות ה', ושהוא מקיים את מצוות המלך הגדול. אח"כ יבוא התענוג.
ג) אין המטרה לשמוח לאידם של אחרים. אלא הענין שאדם ידע להעריך את מה שיש לו עצמו, וזאת עושה באמצעות זאת שרואה שלאחרים אין את מה שהוא זכה, ועי"כ יודע להעריך את מה שיש לו.
ידידך אמג
בלימוד היום נתקלנו במספר שאלות, שאולי תוכל לעזור לנו בפתרונן.
בתע"ס ספר ב' חלק ד', בהסתכלות פנימית דף שפו עמ' 90 - סעיף ח',שם כתוב בענין או"ח דמין הב' "....ויש להבחין בו בחינת שלילה, שהיא כח ההכאה לפני עצמה, המולידה אור גדול מפאת הפרישה מהאור."
והשאלה היא - האם המקור לאור הגדול החדש הזה, שהוא הרצון להשפיע, מקורו ע"י התחתון שפועל את פעולת הדחייה הראשונית ע"י הצמצום, ולאחר מכן ע"י פעולת המסך שהתחתון פועל, אז הוא זוכה לאו"ח ממין הב' המלביש על האור ישר ??
או שבעצם גם האו"ח הזה ממין הב' מקורו בעצם בעליון, שבוחן את "נקיות" הצמצום, המסך והאו"ח ממין הא', ואז העליון מזכה את התחתון באו"ח ממין הב' ???
ועוד: אולי כל הלימוד כרגע של מיני האו"ח על הסדר, הם "מלמעלה למטה", אז אמנם מדובר באו"ח ממין הב', אבל עבור התחתונים זוהי מדרגה גבוהה מאוד, כי עצם המלכות בתחתונים, אינה מבינה דבר וחצי דבר מעניני הצמצום, מסך ואו"ח ??? (כמו שכתוב בסוף הערה ב' בסוף העמוד הקודם שפ"ה: "...וכל הצרה היא שאנו מרגישים את עצמינו כבריאים ושאין לנו צורך בתרופות".
שאלה השנייה: בספר, ימין ה' עושה חיל, עמ' רו' מאמר ל"א, בסוף העמוד בעמודה השמאלית.המאמר דן על השלמות שהאדם צריך להרגיש בכל קרבה לרוחניות ולקדושה.
ושם הוא אומר, שהשמחה והשלמות נובעים משתי סיבות: "א. מה שהוא מקבל תענוג מזה שהוא נהנה.
ב. הוא מקבל תענוג מזה שיש לו, ואין לאחרים אותו דבר, וזה נקרא שהוא מקבל הנאה מבחוץ".
שאלה על סיבה א' - ואם אין תענוג והנאה בעשייה הרוחנית, אלא האדם נמצא עדיין בשלב של "לפום צערה אגרא", זאת אומרת, שעדיין הכל נעשה אצל האדם מתוך כפייה עצמית, ולא מתוך תענוג.
ובטח שלא הגיע למצב שעושה את הדברים שברוחניות ובקדושה מתוך תענוג,אז האם גם במצב שכזה, ניתן להגיע לשמחה ושלמות ??
שאלה על סיבה ב' - האם אדם שואב תענוג מחסרונות של אחרים ???
החברים ישמחו לקבל תשובה בענינים אלו.
בכבוד רב ......
תשובה: ל...........
א) לגבי או"ח דמין הב', הפעולה והעבודה היא של התחתון, אבל עצם האור שמאיר לו בא מן העליון.
ב) אדם צריך להנות מכל דבר שעושה, והדרך להגיע לכך היא לצייר בכל כוחו את גדלות ה', ושהוא מקיים את מצוות המלך הגדול. אח"כ יבוא התענוג.
ג) אין המטרה לשמוח לאידם של אחרים. אלא הענין שאדם ידע להעריך את מה שיש לו עצמו, וזאת עושה באמצעות זאת שרואה שלאחרים אין את מה שהוא זכה, ועי"כ יודע להעריך את מה שיש לו.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה