שאלה: לכבוד הרב שלום,
שאלה ברשותך:כשאנו אומרים "אין עוד מלבדו" או ש"הבורא מלובש בכל המציאות" - האם הכוונה היא שכל מה שאני רואה מחוצה לי זה הבורא, כולל המקלדת, המחשב, הכלב והמכונית, או שהכוונה היא שהבורא בעצם רק מדבר אליי דרך העצמים הנבראים הללו, אך הם זה לא הוא, אלא רק צורה מסויימת שהוא רוצה שאראה ברגע נתון? אם החלק השני הוא הנכון, אז איך יש משהו בעולם שזה לא הוא???
אנא הבהר.
תודה וגמר חתימה טובה, .........
תשובה: ל...... שלום וברכה,
לפי מה שבעה"ס אמר אזי יש בעולם רק ב' ישויות: אני הנברא, והבורא שהוא כל מה שמחוץ לי. ויותר נראה כאפשרות הראשונה. וזאת כלפי עבודתו של האדם, שיתיחס בכבוד לכל מה שלא הוא.
אבל אם נדון לא כלפי עבודתו של האדם, אלא באופן אינפורמטיבי אוביקטיבי אזי כל העצמים בעולם מורכבים מרצון לקבל שהוא הנברא, והאור המחיה אותו שהוא הבורא, כהסתכלות השניה.
גמר חתימה טובה,
אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: לכבוד הרב,
כאשר אנו מתפללים ואומרים בתפילה לדוגמא: "מעריב ערבים", "פותח דלתות שערי מזרח", "פוקח עיניים" "מחייה וממית" וכו, האם יש כאן בדקות גם התייחסות או תזכורת לדרגת הנשמה המתוקנת שלנו שהיא אמורה לפעול על הצורה הנפסדת של הרצון לקבל שלנו כמו שהבורא פועל על הנבראים? תודה .....
תשובה: הנשמה המתוקנת שבנו היא כח הבורא המתגלה בנו, וע"כ התשובה היא כן.
ידידך אמג
שאלה ברשותך:כשאנו אומרים "אין עוד מלבדו" או ש"הבורא מלובש בכל המציאות" - האם הכוונה היא שכל מה שאני רואה מחוצה לי זה הבורא, כולל המקלדת, המחשב, הכלב והמכונית, או שהכוונה היא שהבורא בעצם רק מדבר אליי דרך העצמים הנבראים הללו, אך הם זה לא הוא, אלא רק צורה מסויימת שהוא רוצה שאראה ברגע נתון? אם החלק השני הוא הנכון, אז איך יש משהו בעולם שזה לא הוא???
אנא הבהר.
תודה וגמר חתימה טובה, .........
תשובה: ל...... שלום וברכה,
לפי מה שבעה"ס אמר אזי יש בעולם רק ב' ישויות: אני הנברא, והבורא שהוא כל מה שמחוץ לי. ויותר נראה כאפשרות הראשונה. וזאת כלפי עבודתו של האדם, שיתיחס בכבוד לכל מה שלא הוא.
אבל אם נדון לא כלפי עבודתו של האדם, אלא באופן אינפורמטיבי אוביקטיבי אזי כל העצמים בעולם מורכבים מרצון לקבל שהוא הנברא, והאור המחיה אותו שהוא הבורא, כהסתכלות השניה.
גמר חתימה טובה,
אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: לכבוד הרב,
כאשר אנו מתפללים ואומרים בתפילה לדוגמא: "מעריב ערבים", "פותח דלתות שערי מזרח", "פוקח עיניים" "מחייה וממית" וכו, האם יש כאן בדקות גם התייחסות או תזכורת לדרגת הנשמה המתוקנת שלנו שהיא אמורה לפעול על הצורה הנפסדת של הרצון לקבל שלנו כמו שהבורא פועל על הנבראים? תודה .....
תשובה: הנשמה המתוקנת שבנו היא כח הבורא המתגלה בנו, וע"כ התשובה היא כן.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה