ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

האם אישה יכולה ללמוד קבלה דרך האינטרנט?

שאלה: שלום רב לכבוד הרב גוטליב ,
נישאלת בי שאלה ברשותך, אני לומדת קבלה וזהר יחד עימכם דרך האינטרנט, משאלה ותשובה שנתת הבנתי שאשה יכולה ללמוד מפי בעלה או בפי אביה.
וכאן באה שאלתי: אבי שהיה בחייו למדתי עימו לצערי הרב ניפטר וניגדע הלימוד עימו .בעלי שיחייה לא לומד תורה האם במיקרה זה אשה, שאין אביה ואין בעלה יכולים ללמדה יכולה ללמוד דרך האינטרנט?

תשובה: ל....
אשה יכולה ללמוד דרך האינטרנט. אבל עדיף לאשה לעסוק יותר בעניני מוסר השקפה אמונה ועבודה עצמית היוצאים מן הקבלה, ולא בקבלה לכשלעצמה, כפי שאין לאשה ללמוד גמרא. וכמובן צריכה ללמוד גם הלכות.
(היו נשים מיוחדות בהסטוריה שהיו מרוממות מאד וקדושות, ועסקו בלימוד גמרא וקבלה, אשר ע"כ אם אשה מרגישה שהיא צריכה לימודים אלו לתועלת נשמתה בצורה הכרחית, וממש לא יכולה ללא לימודים אלו, אזי צריכה לקבל היתר מיוחד מרב הבקי בענינים אלה שידריכה איך ומה. אבל אשה שרוצה ללמוד זאת מטעם הרחבת אופקים וכדומה אזי יש ודאי איסור הלכתי על הדבר.)
אמג

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שלום וברכה לרב גוטליב.
לא הבנתי מתשובתו של הרב את העיניין "קבלה כשלעצמה". שמחתי על שאלה זו שהופנתה לרב. אף אני לומדת יחידה במשפחתי. ולומדת מהאתר וכן מקלטות וספרים של הרב. יחד עם קבוצת נשים שנפגשות פעם בשבוע. האם הרב יכול להרחיב בתשובתו, והאם חל איסור הילכתי לאשה ללמוד? או שאין היא חייבת וצריכה לכך. האם מותר לקרוא וללמוד בזוהר?
תודה וברכה.

ברכת שלום אמר/ה...

שאלות לרב גוטליב שליט"א, נא לשלוח לאימייל: info@obshalom.org ולא דרך תגובות באתר.
תודה.