ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

מיהו האני של האדם?

בסד'
שאלה: כבוד הרב שלום וברכה.
מקווה ששלומכם בטוב, אודה לכם אם תוכלו לעזור לי בביאור כמה עניינים.
-בכלליות ברצוני לנסות להבין מהו האני? שאלה שאמורה להיות כביכול פשוטה הופכת להיות מעט מסורבלת, אני אמור להזדהות עם עצמי כ-מה?(איזה חלק בי)?
-האם שבעל הסולם אומר (בשמעתי) שניתנה לכל איש ישראל נקודה פנימית שבלב, האם זהו האני?
-באותו המקום הוא אומר גם שזו הנקודה שבלב היא אמונה פשוטה, ולרוב מה שראיתי בכתובים עניין האמונה מיוחס דווקא למוחא ופה נראה שמדובר בליבא, איך הדברים מסתדרים?
-כשבעל הסולם אומר שמהות האדם היא הרצון לקבל, האם הכוונה היא לרצון לקבל את אור הבורא?
-האם אפשר להתייחס לנרנח"י באדם אחד? ואם כן אז מהי הצורה המגושמת ביותר שאפשר להתייחס אליה?
סליחה על חוסר הסדר ברצף השאלות, מקווה שזו לא מעמסה, אשמח אם תוכלו לעזור לי בתשובות.  
 כל טוב ושבוע טוב.

..........................


בס"ד

תשובה: ל...................... היקר שלום וברכה.

האני של האדם הוא הרצון לקבל הנאה ותענוג, ובתוך האני הזה מלובשים ההנאה והתענוג, כפי דרישת הרצון לקבל, אם הנאה ותענוג בהמיים, או הנאה ותענוג אלקיים. ולאני הזה אנו מכנים באופן כללי בשם נפש האדם. והנפש הזו כלולה מאור וכלי, הכלי הוא הרצון לקבל, והאור הוא המילוי של הרצון לקבל.
יש אני פנימי שאינו מגולה לכל אדם, עיין במבוא לספר הזהר אות כ', שם אומר שמהות כל אדם היא מצבו כפי שכלול במחשבתו יתברך, מתוקן עמ"נ להשפיע, ומקבל עמ"נ להשפיע את האור העליון. נמצא האני הפנימי של האדם הוא הרצון לקבל המתוקן כבר עמ"נ להשפיע, הרוצה להשפיע, וזה לא מגולה לכל אדם, אלא רק לאנשים שמוצאים חן בעיניו יתברך, על ידי יגיעה עצומה, מגלה להם בהדרגה את האני הפנימי.
הנרנח"י הם ה' מדרגות בהתפתחות האני הפנימי, כאשר בכל פעם מתגלה בו כח השפעה גדול יותר, וממילא אור אלוקות גדול יותר.  אבל זה אינו מגולה לכל אדם כנ"ל.
ידידך

אברהם מרדכי גוטליב

אין תגובות: