ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

מטי ומטי בע"ב

בס"ד
שאלה: לכבוד כבוד הרב גוטליב שליט"א

בחלק 5 בתע"ס כאשר אנו לומדים על התהליך מטי ולא מטי שהתרחש בפרצוף ע"ב  מיד לאחר הזדככות פרצוף גלגלתא, נראה בעליל שהאור התפשט בכלים הריקנים של גלגלתא (הטעמים והנקודות) קרי שהאור התפשט מהראש ועד הטבור (כי הרי כלי הכתר של גלגלתא מתפשט מהפה דראש דגלגלתא ועד הטבור.

מצד שני לאחר הזדככות פרצוף גלגלתא יצא ע"ב הפנימי המתפשט מן הפה ועד החזה דגלגלתא, ולאחריו יצא ע"ב החיצון המתפשט מן החזה ולמטה,
אז נשאלת השאלה: היכן התבצע תהליך מטי ולא מטי הראשון, ועד היכן התפשט האור, בע"ב הפנימי , ע"ב החיצון? כאשר היה מטי בכתר, מאיפה עד איפה (יחסית לגלגלתא היתה התפשטות האור עד החזה (בע"ב הפנימי) ממנו ולמטה (בע"ב החיצון)?

בברכה
תלמידך
........


בס"ד

תשובה: ל..... היקר שלום
א) לענ"ד אחר שע"ב החיצון התפשט עד הטבור דגלגלתא, המשיך גם ע"ב הפנימי להתפשט עד הטבור דגלגלתא, מטעם שצריך להשפיע לע"ב החיצון.
ב) ענין מול"מ מוכרח להתבצע בכלים שהיה בהם פעם אור הגלגלתא, כידוע, א"כ הוא מתבצע בע"ב הפנימי, אבל הוא מתבצע גם בע"ב החיצון מצד מה שלוקח כלים דגלגלתא ומשמש בהם.


ידידך אמג

אין תגובות: