ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

איך האדם יכול לבקש רצון להשפיע

שאלה: שלום לכבוד הרב. בעקבות הלימוד בספר מתן תורה החדש, עלתה שאלה תוך כדי הלימוד. בעמוד מו, הערות וביאורים סעיף 55 כתוב כך "אבל יש להבדיל בין תענוג שבא מנתינה אמיתית לבין תענוג שבא מנתינה, כאשר הנתינה היא אמצעי לקבלה.....וגם קבלה זו תחשב... ועדיין במסלול של השמדה עצמית...ולא מעניין אותו מעצמו ואז יבוא להרגשת תענוג מעל הטבע שהוא נצחי.... הבורא מהותו השפעה טהורה אבסולוטית מוחלטת ללא חוט השערה, כך גם האדם צריך להגיע למצב זה.." שאלתי היא, איך אפשר בכלל להגיע לביטול עצמי שכזה ?? ביטול ריגשי, ביטול תחושתי וביטולי המהות הראשונית של האדם ??? ולפי האמור אם הבנתי נכון בעמוד מח' סעיף 58, אז ע"י לימוד תורה וקיום מצוות במגמה ברורה שהקב"ה יתן ויקנה לאדם לב חדש וטבע שני, זו הדרך היחידה שבה מסוגל האדם להפוך את טבעו מקבלה להשפעה, ולהיות בהשוואת הצורה לבורא. מכאן אני למד ומבין שהכל תלוי ברצון האדם לשינוי המהותי שיתחולל במהותו. כלומר האדם לומד תורה וע"י הלימוד הוא קונה חסרון להשפעה, והחסרון מוליד באדם את הצורך והרצון לפתח בעצמו את הרצון להשפיע. וכאן אני מוצא בעיה עקרונית, בתקווה שתוכל להאיר לי את פתרונה. הרצון להשפעה טהורה נובע מהחסרון שנוצר בעקבות הלימוד, וחסרון שייך תמיד לאהבה עצמית או לרצון לקבל הטבוע במהותו של האדם, מכאן שכל פעולה נובעת מנקודת הרצון לקבל האישית, אז איך ניתן לשבור מעגל קסמים זה??? כי גם הקיום של תורה ומצוות במגמה זו של קניית הרצון להשפיע נובעת מאותו החסרון ברצון לקבל ??? אז אם אזכה לקבל רצון להשפיע שורשו נובע מהחסרון ברצון לקבל שבי. אשמח מאוד אם תוכל לפתור לי את המבוך המחשבתי שנקלעתי אליו?
תשובה: אתה צודק במאה אחוז, בודאי כאשר אתם מתפלל לה' ומבקש רצון להשפיע, הרי הרצון לקבל שלך מבקש רצון להשפיע, מטעם שחושב שע"י הרצון להשפיע יהנה יותר מהחיים, כי עי"כ יתקרב לבורא. אבל לבקש רצון להשפיע טהור, דהיינו שלא יהיה להרצון לקבל כלום, זה אינו מושג כלל ע"י הרצון לקבל שלנו, ואינו יודע מה זה, וממילא לא יכול לבקש זאת. גם הרצון לקבל לא יבקש בחינה שתשמיד אותו, אלא כנ"ל - כל כוונתו להנות יותר.
ומעגל הקסמים הזה יכול להשבר רק ע"י אדון הכל, כאשר מכניס לאדם רצון להשפיע אמיתי, ומרימו מעל הרצון לקבל. וצריך לזה רחמי שמים מרובים.
ידידך אמג

אין תגובות: