שאלה: בספר פרי חכם על התורה, בפרשת כי תבוא כתוב - שאם אדם יודע שכל עזר והנאה שאדם נהנה בעולם הזה, אם הוא יודע שהשם הוא הנותן לו והמשפיע אז הוא גורם זיווג וממשיך שפע.
השאלה היא - האם הדברים נאמרים רק על שומרי תורה ומצוות, או שדבר כזה יכול להיות גם אם בן אדם חילוני חושב ככה - שהשם הוא העוזר והמשפיע והכל מהשם.
אני שואל את השאלה הזאת, בכדי לנסות להבין - עד לאן הדברים מגיעים עד כמה שאפשר להבין.
והאם דבר כזה יכול להיות גם אצל מי שאינו יהודי, כי כתוב בנביאים שלעתיד לבוא כל העולם יידע את השם.
תשובה: לפי תפישתי מדוע אדם ממשיך שפע? מטעם שהוא מתבטל להשי"ת, ודבק בהשי"ת, ולפי שיעור התבטלותו ודביקותו בה' נמשך לו השפע. א"כ באופן תאורטי יתכן זה במידה מסוימת גם בחילוני או בגוי, אבל באופן מצומצם וזמני. וזאת מטעם שעיקר הכלים לקבל על ידם את השפע העליון הם התורה והמצוות. ולמטרה זו נתנם השי"ת לנו, בכדי שיהוו כלים לקבלת השפע, באופן קבוע ומוצק. וללא תו"מ אזי זה אורירי תלוש וזמני.
כתיבה וחתימה טובה
בכבוד רבאברהם מרדכי גוטליב
השאלה היא - האם הדברים נאמרים רק על שומרי תורה ומצוות, או שדבר כזה יכול להיות גם אם בן אדם חילוני חושב ככה - שהשם הוא העוזר והמשפיע והכל מהשם.
אני שואל את השאלה הזאת, בכדי לנסות להבין - עד לאן הדברים מגיעים עד כמה שאפשר להבין.
והאם דבר כזה יכול להיות גם אצל מי שאינו יהודי, כי כתוב בנביאים שלעתיד לבוא כל העולם יידע את השם.
תשובה: לפי תפישתי מדוע אדם ממשיך שפע? מטעם שהוא מתבטל להשי"ת, ודבק בהשי"ת, ולפי שיעור התבטלותו ודביקותו בה' נמשך לו השפע. א"כ באופן תאורטי יתכן זה במידה מסוימת גם בחילוני או בגוי, אבל באופן מצומצם וזמני. וזאת מטעם שעיקר הכלים לקבל על ידם את השפע העליון הם התורה והמצוות. ולמטרה זו נתנם השי"ת לנו, בכדי שיהוו כלים לקבלת השפע, באופן קבוע ומוצק. וללא תו"מ אזי זה אורירי תלוש וזמני.
כתיבה וחתימה טובה
בכבוד רבאברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה