שאלה: הרב גוטליב שלום וברכה,
ברצוני לשאול מהו השורש הרוחני וההסבר על פי פנימיות התורה לאיסור של הבערת אש בשבת?
בתודה ובברכת כל טוב
תשובה: א) מרמז על בין אדם לחבירו, היינו שאסור להבעיר את אש המחלוקת ביום השבת, כי שבת כולה שלימות. ובאם אדם שומר זאת בשבת, מזה נמשך לכל השבוע.
ב) אש מרמזת על יסורים ודינים, אשר נמשכים בזמן המשכת אור ה', או תענוג גשמי יתר על המידה, שאז צריכים להקטין את התענוג והאור הנמשכים, ולהשתמש בהם רק ע"פ הרצון האלוקי, בכדי שהאדם יהיה בגדר מעשיו מרובים מחכמתו, היינו שבחי' החסדים יהיו יותר מרובים מן החכמה, ושהרצון להשפיע יהיה יותר חזק מן הרצון לקבל, שאז אור החכמה דיליה מתקיים. אבל אם אין האדם מקטין את האור הנמשך, אזי הוא בגדר חכמתו מרובה ממעשיו, שאין חכמתו מתקיימת.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
ברצוני לשאול מהו השורש הרוחני וההסבר על פי פנימיות התורה לאיסור של הבערת אש בשבת?
בתודה ובברכת כל טוב
תשובה: א) מרמז על בין אדם לחבירו, היינו שאסור להבעיר את אש המחלוקת ביום השבת, כי שבת כולה שלימות. ובאם אדם שומר זאת בשבת, מזה נמשך לכל השבוע.
ב) אש מרמזת על יסורים ודינים, אשר נמשכים בזמן המשכת אור ה', או תענוג גשמי יתר על המידה, שאז צריכים להקטין את התענוג והאור הנמשכים, ולהשתמש בהם רק ע"פ הרצון האלוקי, בכדי שהאדם יהיה בגדר מעשיו מרובים מחכמתו, היינו שבחי' החסדים יהיו יותר מרובים מן החכמה, ושהרצון להשפיע יהיה יותר חזק מן הרצון לקבל, שאז אור החכמה דיליה מתקיים. אבל אם אין האדם מקטין את האור הנמשך, אזי הוא בגדר חכמתו מרובה ממעשיו, שאין חכמתו מתקיימת.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה