ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

מדוע שמים טבעת נישואין על האצבע הרביעית לפי הקבלה?

שאלה: כבוד הרב שלום,
סקרן אני לדעת מדוע אני שמים את טבעת הקידושין דוקא באצבע הרביעית. האם יש לכך אלו שהן השלכות רוחניות?
תודה
תשובה: זו אצבע הרביעית מצד אחד, אבל שניה מצד שני. וא"כ זו ספירת החכמה, כידוע שכל התיקונים סובבים דוקא לגבי ספירת החכמה שאפשר יהיה לקבל את אורה כראוי. וא"כ שימת הטבעת על אצבע זו מורה שקנין האשה צריך להיות דוקא לגבי ענין זה, שאור החכמה שלה יבוא מן הזכר. כידוע שהנקבה מתוקנת באופן כזה שלית לה מגרמא ולא מידי, אלא מה דיהיב לה בעלה, דאז מעשיה מרובים מחכמתה, וחכמתה מתקיימת.
ידידך אמג

שאלה: אלף תודות על התשובה. אבל אני צריך הסבר יותר פשטני למשפט "שהנקבה מתוקנת באופן כזה שלית לה מגרמא ולא מידי, אלא מה דיהיב לה בעלה, דאז מעשיה מרובים מחכמתה, וחכמתה מתקיימת". האם אני מבין נכון - שהיא באופן טבעי מתעלה רוחנית מפעולות הזכר מאחר והחוש הרוחני שלה נעלה יותר מזה של הזכר, וכל שהיא צריכה זה לאור החכמה מפעולות הזכר? ואם כן, מאחר ויש לה חוש רוחני נעלה יותר למה צריכה היא לזכר? האם היא אינה יכולה לקבל את אור החכמה ללא הזכר?
תודה
תשובה: כל יצור זקוק לחיות, אלא מכיון ששורש הנקבה הוא עצם הרצון לקבל, לכן אסור לה להמשיך את חיותה בעצמה, כי אם תמשיך יהיה זה אור גדול מדי, ויפתח את הרצון לקבל שלה יותר מדי. וגם תעזוב את בחי' החסדים שצריכה להתקן בהם. לכן אור החכמה שהוא החיות של הנבראים צריך לתת לה הזכר, והיא תעסוק בהשפעה וחסדים.
ידידך אמג

אין תגובות: