שאלה: לכבוד הר' גוטליב שלום וברכה,
ראיתי אתר ובו אדם הטוען כי הוא המשיח וכי נגלו אליו רבים מגדולי ישראל בעבר' ביניהם גם בעה"ס וחידש לו חידושים שלא נכתבו.
האם כת"ר שמע על הנושא (מדובר על אדם המכונה .................), אשמח אם כת"ר יעיין במה שהוא טוען שזה חידושי הרב אשלג זצ"ל והאם נראה שאולי ויש אמת בדבר או שהכל מופרך מעיקרו?
רוב תודות
תשובה: לא מזמן קיבלתי מכתב מאדם אחר, שגם הוא סבור שאולי הוא המשיח, ויש עוד אנשים הסבורים כך על עצמם, ופשוט אין לי זמן וענין לעסוק בכל הבירורים הללו. ועמך הסליחה.
אצלי יש רק בירור אחד ברור ובהיר, עיין ברמב"ם (הלכות מלכים) שקובע איך נכיר מיהו המלך המשיח:
(א) המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות דוד ליושנה לממשלה הראשונה ובונה המקדש ומקבץ נדחי ישראל וחוזרין כל המשפטים בימיו כשהיו מקודם מקריבין קרבנות ועושין שמטין ויובלות ככל מצותה האמורה בתורה וכל מי שאינו מאמין בו או מי שאינו מחכה לביאתו לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר אלא בתורה ובמשה רבינו, שהרי התורה העידה עליו שנאמר ושב ה' אלהיך את שבותך ורחמך ושב וקבצך וגו' אם יהיה נדחך בקצה השמים וגו' והביאך ה'. ואלו הדברים המפורשים בתורה הם כוללים כל הדברים שנאמרו על ידי כל הנביאים. אף בפרשת בלעם נאמר. ושם נבא בשני המשיחים במשיח הראשון שהוא דוד שהושיע את ישראל מיד צריהם ובמשיח האחרון שעומד מבניו שמושיע את ישראל באחרונה. ושם הוא אומר אראנו ולא עתה זה דוד אשורנו ולא קרוב זה מלך המשיח, דרך כוכב מיעקב זה דוד וקם שבט מישראל זה מלך המשיח, ומחץ פאתי מואב זה דוד וכן הוא אומר ויך את מואב וימדדם בחבל, וקרקר כל בני שת זה המלך המשיח שנאמר בו ומשלו מים עד ים. והיה אדום ירשה זה דוד שנאמר ותהי אדום לדוד לעבדים וגו', והיה ירשה וגו' זה המלך המשיח שנאמר ועלו מושיעים בהר ציון וגו':
(ב) אף בערי מקלט הוא אומר אם ירחיב ה' אלהיך את גבולך ויספת לך עוד שלש ערים וגו' ומעולם לא היה דבר זה, ולא צוה הקב"ה לתוהו, אבל בדברי הנביאים אין הדבר צריך ראייה שכל הספרים מלאים בדבר זה:
(ג) ואל יעלה על דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים ומחדש דברים בעולם או מחיה מתים וכיוצא בדברים אלו אין הדבר כך שהרי רבי עקיבא חכם גדול מחכמי משנה היה והוא היה נושא כליו של בן כוזיבא המלך והוא היה אומר עליו שהוא המלך המשיח ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח עד שנהרג בעונות כיון שנהרג נודע להם שאינו ולא שאלו ממנו חכמים לא אות ולא מופת ועיקר הדברים ככה הן שהתורה הזאת חוקיה ומשפטיה לעולם ולעולמי עולמים ואין מוסיפין עליהן ולא גורעין מהן.
ד) ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצות כדוד אביו כפי תורה שבכתב ושבעל פה ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה וילחם מלחמות ה' הרי זה בחזקת שהוא משיח, אם עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל הרי זה משיח בודאי, ויתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד שנאמר כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד:
ראיתי אתר ובו אדם הטוען כי הוא המשיח וכי נגלו אליו רבים מגדולי ישראל בעבר' ביניהם גם בעה"ס וחידש לו חידושים שלא נכתבו.
האם כת"ר שמע על הנושא (מדובר על אדם המכונה .................), אשמח אם כת"ר יעיין במה שהוא טוען שזה חידושי הרב אשלג זצ"ל והאם נראה שאולי ויש אמת בדבר או שהכל מופרך מעיקרו?
רוב תודות
תשובה: לא מזמן קיבלתי מכתב מאדם אחר, שגם הוא סבור שאולי הוא המשיח, ויש עוד אנשים הסבורים כך על עצמם, ופשוט אין לי זמן וענין לעסוק בכל הבירורים הללו. ועמך הסליחה.
אצלי יש רק בירור אחד ברור ובהיר, עיין ברמב"ם (הלכות מלכים) שקובע איך נכיר מיהו המלך המשיח:
(א) המלך המשיח עתיד לעמוד ולהחזיר מלכות דוד ליושנה לממשלה הראשונה ובונה המקדש ומקבץ נדחי ישראל וחוזרין כל המשפטים בימיו כשהיו מקודם מקריבין קרבנות ועושין שמטין ויובלות ככל מצותה האמורה בתורה וכל מי שאינו מאמין בו או מי שאינו מחכה לביאתו לא בשאר נביאים בלבד הוא כופר אלא בתורה ובמשה רבינו, שהרי התורה העידה עליו שנאמר ושב ה' אלהיך את שבותך ורחמך ושב וקבצך וגו' אם יהיה נדחך בקצה השמים וגו' והביאך ה'. ואלו הדברים המפורשים בתורה הם כוללים כל הדברים שנאמרו על ידי כל הנביאים. אף בפרשת בלעם נאמר. ושם נבא בשני המשיחים במשיח הראשון שהוא דוד שהושיע את ישראל מיד צריהם ובמשיח האחרון שעומד מבניו שמושיע את ישראל באחרונה. ושם הוא אומר אראנו ולא עתה זה דוד אשורנו ולא קרוב זה מלך המשיח, דרך כוכב מיעקב זה דוד וקם שבט מישראל זה מלך המשיח, ומחץ פאתי מואב זה דוד וכן הוא אומר ויך את מואב וימדדם בחבל, וקרקר כל בני שת זה המלך המשיח שנאמר בו ומשלו מים עד ים. והיה אדום ירשה זה דוד שנאמר ותהי אדום לדוד לעבדים וגו', והיה ירשה וגו' זה המלך המשיח שנאמר ועלו מושיעים בהר ציון וגו':
(ב) אף בערי מקלט הוא אומר אם ירחיב ה' אלהיך את גבולך ויספת לך עוד שלש ערים וגו' ומעולם לא היה דבר זה, ולא צוה הקב"ה לתוהו, אבל בדברי הנביאים אין הדבר צריך ראייה שכל הספרים מלאים בדבר זה:
(ג) ואל יעלה על דעתך שהמלך המשיח צריך לעשות אותות ומופתים ומחדש דברים בעולם או מחיה מתים וכיוצא בדברים אלו אין הדבר כך שהרי רבי עקיבא חכם גדול מחכמי משנה היה והוא היה נושא כליו של בן כוזיבא המלך והוא היה אומר עליו שהוא המלך המשיח ודימה הוא וכל חכמי דורו שהוא המלך המשיח עד שנהרג בעונות כיון שנהרג נודע להם שאינו ולא שאלו ממנו חכמים לא אות ולא מופת ועיקר הדברים ככה הן שהתורה הזאת חוקיה ומשפטיה לעולם ולעולמי עולמים ואין מוסיפין עליהן ולא גורעין מהן.
ד) ואם יעמוד מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצות כדוד אביו כפי תורה שבכתב ושבעל פה ויכוף כל ישראל לילך בה ולחזק בדקה וילחם מלחמות ה' הרי זה בחזקת שהוא משיח, אם עשה והצליח ובנה מקדש במקומו וקבץ נדחי ישראל הרי זה משיח בודאי, ויתקן את העולם כולו לעבוד את ה' ביחד שנאמר כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם ה' ולעבדו שכם אחד:
תגובה 1:
בס"ד
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד
שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד, שעלה, והלל ונתעלה למעלת אדם. (גימטריה מ"ה)
ויש להבין כי כל התורה כלולה באדם אחד.
אדם הראשון נועד היה לחיות אֶלֶף שנים (אדם אחד מאלף מצאתי, קהלת ז' כ"ח) אך משחטא (וַיַּפֵּל יְהוָה אֱלֹהִים תַּרְדֵּמָה [תרד+מ"ה] עַל-הָאָדָם, וַיִּישָׁן, בראשית ב' כ"א,) ניטלו ממנו שבעים שנה (יְמֵי-שְׁנוֹתֵינוּ, בָהֶם שִׁבְעִים שָׁנָה. תהלים צ' י' ) וניתנו לדוד.
חטאו של אדה"ר היה שנפל ונרדם וירד מרום מעלות מ"ה. [משום שהשינה הוא אחד מששים (חלקים) במיתה.] כדי לפרוע את החוב שנטלה שנתו של אדה"ר, היה דוד צריך להחזיר אחד משישים החלקים שנטל אדם, כשנפרד מעץ החיים, בעת שישן. כיצד פרע דוד את חובו של אדה"ר ? היה דוד ישן כסוס, שישים נשימות חסר אחת, ואת אותה נשימה שהיה דוד מחסיר, היה מעלה יחידה לבוראו, ופורע חובו של אדה"ר. שנאמר, לוו עלי (בשנתו של אדם) ואני פורע ( בנשימה יחידה של דוד).
ויש להבין איך נתעלה דוד ברום המעלות, כי השב מאהבה, הוא הזוכה לתכלית הדביקות, דהיינו רום המעלות .
הוסף רשומת תגובה