שאלה: לכב' כ"ק אדמו"ר שליט"א,
א)כ"ק אדמו"ר אמר שכהן זה ימין ולוי זה שמאל וזה השורש שלוי נוטל לכהן- ששמאל משמש לימין. בעה"ס אמר "לעולם ימכור אדם כל מה שיש לו – ויקנה מנעלים לרגליו" וקשה, שתנאים אלוקיים באו לאמר לנו עצות כאלה? אלא רגלים ל' מרגלים – שאדם ימכור כל מה שקורה לו וינעל את מחשבותיו הלא טובות כלפי הקב"ה, ואם כהן זה ימין לכאורה יצטרך להיות שמח בחלקו – וודאי שלנעול את מרגליו, ומדוע עושה הפוך?
ב)אחר ספירת העומר אנחנו אומרים "רבונו של עולם ... לתקן את מה שפגמתי בספירה פלונית" (השייכת לאותו הלילה), ואיך אני יכול להגיד כזה דבר בזמן שאני יודע שלא פגמתי בספירה הזו, אפילו לא התקרבתי אליה (האם זה קשור לעליית מ"ן)?
ג)ידוע שע"י הלימוד מגיעים להכרת הרע זה עוזר, איך אפשר להגביר את זה יותר? וגם כשיש הכרת הרע גדול, קשה מאוד ללכת באמונה?
ד)כשבעל הסולם כתב את הפירוש לספר הזוהר חלק א', הוא כתב רק את העניינים ולאחמ"כ כשאנשים הפצירו בו הוא גם כתב פירוש מילולי, מכיון שכך, פעמים כשאני מעיין בזהר אני נכשל ומסביר אותו עפ"י הפי' הפשוט אפי' שאני יודע שזה לא עיקר ואפי' שיש דברים מאוד מוזרים אם מסבירים אותם עפ"י פשט, מה עושים?
בפרשת במדבר מובא זה הלשון "ענין ההתפקדות, שנכנסו לחשבון אלו שיכולים להכנס לעבודת ה' שהוא מבן כ' לענשין" עכל"ק. הייתכן, עלי לשרוף עכשיו חמש וחצי שנים, עד שאוכל רק להתחיל בעבודה? האם זה כפשוטו?
כך אדמו"ר אמר בסעודת ר"ח סיון בשם אדמו"ר זצ"ל שצריך לעשות הכנה בששת ימי המעשה ואם עושה, אז נעשה הפוך מההגיון והתענוגים הגשמיים בשבת מעוררים את השרש של התענוגים הרוחניים, מה ההכנה הכי טובה שאפשר לעשות?
תשובה: א)דוקא היות והכהן הוא בחי' חסד, לכן רגליו אינן צריכות להיות נעולות, כי יכול לתקן אף את המחשבות הגרועות ביותר, וליחדן לה', היינו לשמש בכלים דקבלה עמ"נ להשפיע.
ב)העולמות עשויין כחותם ונחתם, ולכן, הגם שאיננו נמצאים בהיכל המלך, מ"מ יש מעין הספירה הזו גם בעבודתנו שמחוץ להיכל המלך.
ג) להכרת הרע מגיעים ע"י ביקורת עצמית שהאדם עושה על עצמו. לא יותר מחצי שעה ביום. הביקורת נעשית על מהלכי האדם באותו היום, ע"פ הלימודים שלמד מהו הרצוי יבדוק אצלו את המצוי. ככל שאדם מתגבר את העבודה שלו נגד הרצון לקבל ובעד הרצון להשפיע כך תגבר הכרת הרע בו, ותכליתה לבוא לתפילה אמיתית.
ד)קודם צריכים להבין את הפשט ורק אח"כ רמז.
ה)ככל שההכנה שתעשה כעת תהיה יותר רצינית, תוכל לעשות דרכך יותר במהירות מגיל כ' ואילך. ובאם תתרשל כעת, אזי תצטרך ללמוד א' ב' רק בגיל כ'.
ו)ההכנה שיש לעשות בששת ימי המעשה היא מה שיותר מחשבות של השפעה, מה שיותר מחשבות של אמונה בגדלות ה', ומה שיותר ריחוק מן הרצון לקבל.
ידידך
אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה