שאלה: לכבוד הרב שלום!
בהקדמה לתלמוד עשר הספירות באותיות יב'-יז'. מדבר בעל הסולם בעניין האמונה.
אות י"ב: "...כי המאור שבתורה אינו מאיר אלא לבעל אמונה , ולא עוד אלא שמדת גודל המאור הזה היא כמדת תוקף אמונתו .."
אות ט"ז: "...כי כאן , בעוסק בתורה לשם מצוות לימוד תורה עכ"פ , להיותו מאמין בשכר ועונש.."
איך אדע כבוד הרב כי אני בעל אמונה כך שיאיר לי המאור שבתורה ואוכל להגיע לשמה? ומהו אותו שכר ועונש?
לפי הבנתי לשמה הכוונה לעבוד את השם ללא שכר.
היסורים/הצער שאדם מרגיש בגלל שעדיין לא הגיע לשמה מה מקומם? האם יש מקום ליסורים אלה? הרי ככל שאדם לומד הוא מרגיש יותר צער שהוא מנותק מה' יתברך .
והרי הוא מצפה לישועה לזכות לאור פניו של ה' יתברך, ובכך יבוא לידי סיום הצער הזה שהוא חש בגלל שהוא מנותק. אך דווקא הציפייה הזו להתגלות ה' יתברך היא כולה רצון לקבל, ומראה כמה האדם הוא ההיפך מהקב"ה. האם הדרך להתקדם היא דרך הציפייה להתגלות ה'?
תשובה: א) המאמין חי כל ימיו מקושר לבורא, ואינו מטה עצמו לשום ענין אחר. המאמין אין בו לא דאגה ולא עצבות ולא רוגז. השכר והעונש המדוברים הוא גילוי גדלות השי"ת המחייב את האדם לעשות כל מצוה בשמחה, והסתרת מציאות גדלות השי"ת אשר גורמת לאדם לחטוא.
ב) בעבדות ה' יש ב' קוים הפוכים: א) קו של שמחה ובטחון בה' שהוא הטוב והמטיב, וכל פעולותיו לטובה. ב) קו שמאל שבו האדם צריך לבנות צער וחסרון והשתוקקות להשיג את גדלות ה', ולחיות במחיצת ה'.
ידידך אמג
בהקדמה לתלמוד עשר הספירות באותיות יב'-יז'. מדבר בעל הסולם בעניין האמונה.
אות י"ב: "...כי המאור שבתורה אינו מאיר אלא לבעל אמונה , ולא עוד אלא שמדת גודל המאור הזה היא כמדת תוקף אמונתו .."
אות ט"ז: "...כי כאן , בעוסק בתורה לשם מצוות לימוד תורה עכ"פ , להיותו מאמין בשכר ועונש.."
איך אדע כבוד הרב כי אני בעל אמונה כך שיאיר לי המאור שבתורה ואוכל להגיע לשמה? ומהו אותו שכר ועונש?
לפי הבנתי לשמה הכוונה לעבוד את השם ללא שכר.
היסורים/הצער שאדם מרגיש בגלל שעדיין לא הגיע לשמה מה מקומם? האם יש מקום ליסורים אלה? הרי ככל שאדם לומד הוא מרגיש יותר צער שהוא מנותק מה' יתברך .
והרי הוא מצפה לישועה לזכות לאור פניו של ה' יתברך, ובכך יבוא לידי סיום הצער הזה שהוא חש בגלל שהוא מנותק. אך דווקא הציפייה הזו להתגלות ה' יתברך היא כולה רצון לקבל, ומראה כמה האדם הוא ההיפך מהקב"ה. האם הדרך להתקדם היא דרך הציפייה להתגלות ה'?
תשובה: א) המאמין חי כל ימיו מקושר לבורא, ואינו מטה עצמו לשום ענין אחר. המאמין אין בו לא דאגה ולא עצבות ולא רוגז. השכר והעונש המדוברים הוא גילוי גדלות השי"ת המחייב את האדם לעשות כל מצוה בשמחה, והסתרת מציאות גדלות השי"ת אשר גורמת לאדם לחטוא.
ב) בעבדות ה' יש ב' קוים הפוכים: א) קו של שמחה ובטחון בה' שהוא הטוב והמטיב, וכל פעולותיו לטובה. ב) קו שמאל שבו האדם צריך לבנות צער וחסרון והשתוקקות להשיג את גדלות ה', ולחיות במחיצת ה'.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה