שאלה: שלום רב לכבוד מו"ר הרב אברהם מרדכי גוטליב שליט"א,
ברצוני לשאול את כבוד הרב מספר שאלות מאותו עניין:
1.מה ההבדל או השווה בעניין קבלה ובין חסידות?
2.האם תורת ה"חסידות" אינה מבארת את חכמת האמת והיא רק באה מבחינת "ליבא" ולא "מוחא", שהאר"י זיע"א הוא בחינת "המוחא" והבעש"ט זיע"א היא בחינת "הליבא"?
3. אם כן מה ה- "איכא בינייהו" לשיטתם זיע"א?
לתשובת כבוד הרב אודה מקרב לב,
בברכת "איישר חילך לאורייתא",
ובברכת "שבוע טוב ומבורך"
הקט' ...........
תשובה: ל.......... שלום וברכה,
הקבלה מתארת את סולם המדרגות הרוחניות שיצר הבורא מעילא לתתא, החסידות מתארת את הטיפוס באותן המדרגות מתתא לעילא.
אפשר לומר שהאר"י בחי' מוחא היינו השכלת האלוקות, והבעש"ט בחי' ליבא היינו הרגשת האלוקות, אבל הם צריכים להיות משולבים.
ידידך,
אברהם מרדכי גוטליב
ברצוני לשאול את כבוד הרב מספר שאלות מאותו עניין:
1.מה ההבדל או השווה בעניין קבלה ובין חסידות?
2.האם תורת ה"חסידות" אינה מבארת את חכמת האמת והיא רק באה מבחינת "ליבא" ולא "מוחא", שהאר"י זיע"א הוא בחינת "המוחא" והבעש"ט זיע"א היא בחינת "הליבא"?
3. אם כן מה ה- "איכא בינייהו" לשיטתם זיע"א?
לתשובת כבוד הרב אודה מקרב לב,
בברכת "איישר חילך לאורייתא",
ובברכת "שבוע טוב ומבורך"
הקט' ...........
תשובה: ל.......... שלום וברכה,
הקבלה מתארת את סולם המדרגות הרוחניות שיצר הבורא מעילא לתתא, החסידות מתארת את הטיפוס באותן המדרגות מתתא לעילא.
אפשר לומר שהאר"י בחי' מוחא היינו השכלת האלוקות, והבעש"ט בחי' ליבא היינו הרגשת האלוקות, אבל הם צריכים להיות משולבים.
ידידך,
אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה