שאלה: לכ' הרבי שליט"א,
הרב כתב לי בעבר שמותר לקרוא את כתבי הרב קוק, באשר שמע מרבותיו שהיה איש בעל השגה אלוקית. השאלה שלי שאני קורא אותם או מחזיק את הכתבים, הרי יש שם דברים שמדברים בשבח הציונות והתחלת הגאולה וכו'... איך להתיחס לדברים האלה? האם יש בזה אמת או שאני צריך לקרוא את זה כדברי טעות?
תשובה: ל..........
גם בעה"ס סבר שאנו נמצאים בתחילת תהליך של גאולה, אולם עדיין ארוכה הדרך, עד שנכונן כאן ממשלה שפועלת אך ורק ע"פ התורה והמצוות.
ובאשר לציונות כבר במחנה הדתי לאומי רבים התנערו מתנועת הציונות החילונית באשר הוכיחה שאין בה שום דבר אמיתי, מטעם שאינה קשורה לתורת ישראל. והרב קוק החשיב את הציונות הנשענת על תורת ישראל, הציונות שעליה דיברו הנביאים ואנשי השם, הבאה מתוך הדביקות בה' אלקי ישראל.
בנוגע לרב קוק עצמו ודאי שהיה איש קדוש ומורם מעם, דיה ומספקת העדות הכתובה בספר "מעשה איש" מהרב יברוב (וכן נתפרסם בעוד ספרים, גם בתולדות חייו של הרב איסר זלמן מלצר), שפעם נזדמנו לאירוע אחד החזון איש והרב קוק זצ"ל, והרב קוק נאם, וכל זמן נאומו החזון איש זי"ע עמד, וכיון שכבר היה אדם קשיש, ביקשוהו מקורביו לשבת, וענה להם: דער תורה שטייט (התורה עומדת, ואיך אני יכול לשבת?). ומיהו זה שיהין לחלוק על החזון איש זי"ע?
*לעניות דעתי הכדאי ביותר לעסוק בכתבי רבותינו, שהם היותר מסוגלים להביא את האדם לעבודה העצמית האמיתית.
אברהם מרדכי גוטליב
הרב כתב לי בעבר שמותר לקרוא את כתבי הרב קוק, באשר שמע מרבותיו שהיה איש בעל השגה אלוקית. השאלה שלי שאני קורא אותם או מחזיק את הכתבים, הרי יש שם דברים שמדברים בשבח הציונות והתחלת הגאולה וכו'... איך להתיחס לדברים האלה? האם יש בזה אמת או שאני צריך לקרוא את זה כדברי טעות?
תשובה: ל..........
גם בעה"ס סבר שאנו נמצאים בתחילת תהליך של גאולה, אולם עדיין ארוכה הדרך, עד שנכונן כאן ממשלה שפועלת אך ורק ע"פ התורה והמצוות.
ובאשר לציונות כבר במחנה הדתי לאומי רבים התנערו מתנועת הציונות החילונית באשר הוכיחה שאין בה שום דבר אמיתי, מטעם שאינה קשורה לתורת ישראל. והרב קוק החשיב את הציונות הנשענת על תורת ישראל, הציונות שעליה דיברו הנביאים ואנשי השם, הבאה מתוך הדביקות בה' אלקי ישראל.
בנוגע לרב קוק עצמו ודאי שהיה איש קדוש ומורם מעם, דיה ומספקת העדות הכתובה בספר "מעשה איש" מהרב יברוב (וכן נתפרסם בעוד ספרים, גם בתולדות חייו של הרב איסר זלמן מלצר), שפעם נזדמנו לאירוע אחד החזון איש והרב קוק זצ"ל, והרב קוק נאם, וכל זמן נאומו החזון איש זי"ע עמד, וכיון שכבר היה אדם קשיש, ביקשוהו מקורביו לשבת, וענה להם: דער תורה שטייט (התורה עומדת, ואיך אני יכול לשבת?). ומיהו זה שיהין לחלוק על החזון איש זי"ע?
*לעניות דעתי הכדאי ביותר לעסוק בכתבי רבותינו, שהם היותר מסוגלים להביא את האדם לעבודה העצמית האמיתית.
אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה