בס"ד
שאלה: לכבוד הרב שליט"א,
לאחר רצח הבבא אלעזר זצ"ל, אחד הרבנים המפורסמים אמר שהסיבה לרצח היא תופעת הזמרים הפסולים ושיריהם. הרב הציג גם גימטריה: שמו של הרוצח במניין 560. שירים בגימטריה - 560. גם הסימן בספר 'שולחן ערוך' האוסר שמיעת שירים במניין 560.
האם כדאי להגיב לדבר כזה?
איך אפשר להסביר את כל הענין הזה מבחינה פנימית?
בברכה .....
תשובה:לכב' גב' .....
לא כדאי להגיב לענין בכלל.
אנשים פנימיים אינם מחפשים פתרונות חיצוניים.
כאשר מתרחשים מעשי אלימות בעולם, כנגד יהודים, או כנגד דתיים, אדם פנימי מבין שהסיבה נעוצה בו. כפי שהגמרא במ' קידושין אומרת: "עשה עבירה אחת, אוי לו, שהכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף חובה". נמצא שהאדם הפנימי צריך להבין שהשלילי שיש בעולם, מקורו בו, וממילא התיקון הנצרך הוא בו עצמו, ולא מחוץ לו. הפתרונות החיצוניים לא מהוים פתרונות אמת.
כי כל אדם הוא עולם קטן, ובכל אדם יש בחי' ישראל שהיא הנשמה שבו, שתכונתה אהבת הזולת, ויש בו בחי' אומות העולם, שהיא תכונת הגוף, תכונה של אהבה עצמית. וכשמתרחשים מעשי אלימות בעולם אדם צריך לבדוק האם בתוך עצמו אין אלימות שהיא השורש לאלימות החיצונית, האם בתוך עצמו אין אומות העולם מחפשות להשמיד את בחי' ישראל. ונמצא שצריך לנטרל את כוחן של אומות העולם הפנימיות שבתוך עצמו.
בכבוד רב,
אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: כבוד הרב שלום,
תודה על תשובתך. רציתי לשאול - איך זה שרצח משפחה על ידי מחבלים אנחנו צריכים לפרש כתמונה של מצב פנימי שלנו, וכשמישהו מחלל שבת זה הוא הפוגם ולא תמונה פנימית?
תודה ....
תשובה: לגב' .....
גם חילול שבת ע"י מי שלא יהיה - נובע ממחדל שלי. כפי שמפורסם בשם הבעש"ט שכל הפוסל במומו פוסל, ויש לאדם לתקן את עצמו בכל מקרה של עבירה שהוא רואה או שומע.
ומצד שני אדם צריך להיות בשמחה מן הקשר שיש לו עם הקב"ה, ולא להיות בעצבות. כוונתי לומר שצריך יותר לחשוב על חיוב בימים רגילים, ולא על שלילה, כמ"ש "עבדו את ה' בשמחה", למעט יום תשעה באב.
בברכה,
אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: לכבוד הרב שליט"א,
לאחר רצח הבבא אלעזר זצ"ל, אחד הרבנים המפורסמים אמר שהסיבה לרצח היא תופעת הזמרים הפסולים ושיריהם. הרב הציג גם גימטריה: שמו של הרוצח במניין 560. שירים בגימטריה - 560. גם הסימן בספר 'שולחן ערוך' האוסר שמיעת שירים במניין 560.
האם כדאי להגיב לדבר כזה?
איך אפשר להסביר את כל הענין הזה מבחינה פנימית?
בברכה .....
תשובה:לכב' גב' .....
לא כדאי להגיב לענין בכלל.
אנשים פנימיים אינם מחפשים פתרונות חיצוניים.
כאשר מתרחשים מעשי אלימות בעולם, כנגד יהודים, או כנגד דתיים, אדם פנימי מבין שהסיבה נעוצה בו. כפי שהגמרא במ' קידושין אומרת: "עשה עבירה אחת, אוי לו, שהכריע את עצמו ואת כל העולם כולו לכף חובה". נמצא שהאדם הפנימי צריך להבין שהשלילי שיש בעולם, מקורו בו, וממילא התיקון הנצרך הוא בו עצמו, ולא מחוץ לו. הפתרונות החיצוניים לא מהוים פתרונות אמת.
כי כל אדם הוא עולם קטן, ובכל אדם יש בחי' ישראל שהיא הנשמה שבו, שתכונתה אהבת הזולת, ויש בו בחי' אומות העולם, שהיא תכונת הגוף, תכונה של אהבה עצמית. וכשמתרחשים מעשי אלימות בעולם אדם צריך לבדוק האם בתוך עצמו אין אלימות שהיא השורש לאלימות החיצונית, האם בתוך עצמו אין אומות העולם מחפשות להשמיד את בחי' ישראל. ונמצא שצריך לנטרל את כוחן של אומות העולם הפנימיות שבתוך עצמו.
בכבוד רב,
אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: כבוד הרב שלום,
תודה על תשובתך. רציתי לשאול - איך זה שרצח משפחה על ידי מחבלים אנחנו צריכים לפרש כתמונה של מצב פנימי שלנו, וכשמישהו מחלל שבת זה הוא הפוגם ולא תמונה פנימית?
תודה ....
תשובה: לגב' .....
גם חילול שבת ע"י מי שלא יהיה - נובע ממחדל שלי. כפי שמפורסם בשם הבעש"ט שכל הפוסל במומו פוסל, ויש לאדם לתקן את עצמו בכל מקרה של עבירה שהוא רואה או שומע.
ומצד שני אדם צריך להיות בשמחה מן הקשר שיש לו עם הקב"ה, ולא להיות בעצבות. כוונתי לומר שצריך יותר לחשוב על חיוב בימים רגילים, ולא על שלילה, כמ"ש "עבדו את ה' בשמחה", למעט יום תשעה באב.
בברכה,
אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה