בס"ד
שאלה: לכבוד הרב שלום וברכה,
אנו שני חברים חלוקים בדעתינו לגבי כוונת התורה בדין "מות יומת", למשל כשהתורה אומרת על מחלל שבת מות יומת, אני אומר שהכוונה כפשוטו שבמידה והסנהדרין פסקו מוות אז הורגים את החוטא. ואילו חברי טוען שהדברים הם רק מטאפורה והכוונה להריגת הפנימיות החוטאת, כגון ובגדר של רשעים בחייהם מתים, ולפי התורה אין ולא שייך שיהרגו הסנהדרין את החוטא בפועל. מי צודק?
תודה מקרב לב, .... ו......
תשובה: ל...... ו.......,
לדעתי שניכם צודקים בו זמנית. כי התורה בנויה מפרד"ס, ובאם החוטא חוטא חטא ממשי מעשי בחילול שבת, אזי יוצא להורג באופן מעשי עבור כך, כמובא במ' סנהדרין מ"ה ע"ב ומ"ו ע"א, כמה עובדות בענין שב"ד הרגו. ובאם החוטא חוטא רק חטא פנימי, אזי ענין מות יומת הוא ג"כ פנימי.
בכבוד רב, אברהם מרדכי גוטליב.
שאלה: לכבוד הרב שלום וברכה,
אנו שני חברים חלוקים בדעתינו לגבי כוונת התורה בדין "מות יומת", למשל כשהתורה אומרת על מחלל שבת מות יומת, אני אומר שהכוונה כפשוטו שבמידה והסנהדרין פסקו מוות אז הורגים את החוטא. ואילו חברי טוען שהדברים הם רק מטאפורה והכוונה להריגת הפנימיות החוטאת, כגון ובגדר של רשעים בחייהם מתים, ולפי התורה אין ולא שייך שיהרגו הסנהדרין את החוטא בפועל. מי צודק?
תודה מקרב לב, .... ו......
תשובה: ל...... ו.......,
לדעתי שניכם צודקים בו זמנית. כי התורה בנויה מפרד"ס, ובאם החוטא חוטא חטא ממשי מעשי בחילול שבת, אזי יוצא להורג באופן מעשי עבור כך, כמובא במ' סנהדרין מ"ה ע"ב ומ"ו ע"א, כמה עובדות בענין שב"ד הרגו. ובאם החוטא חוטא רק חטא פנימי, אזי ענין מות יומת הוא ג"כ פנימי.
בכבוד רב, אברהם מרדכי גוטליב.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה