שאלה: לכ"ק הרב
שליט"א
1) אנו אומרים שה' ברא בנשמות רצון לקבל. מצד שני אנו אומרים
שהרצון לקבל הוא הגוף, והנשמה שבגוף היא נקודת הרצון להשפיע שבתוכו. כיצד מתישבים
הדברים?
2) אנו אומרים
שעוה"ז והגוף הם בחי' מקבל ע"מ לקבל - האם הכוונה לחומר הגוף הפיזי?
כיצד ניתן להבין שחומר פיזי הוא רצון?
3) אנו אומרים
שד' ספירות חו"ב תו"מ הם התפתחות הכלי דקבלה - כיצד זה ייתכן, הרי אלו
פרצופי קדושה וקדושה בחינתה השפעה?
בכבוד רב,
...............
תשובה: ל........ היקר
1) ה' ברא בנשמות רצון לקבל, היינו שבאופן
כללי ברא בנבראים רצון לקבל. היכן מצוי הרצון לקבל בנבראים? לא בגוף הבשר ודם, אלא
בחלק הנפשי שבהם, כי החלק הנפשי מתחלק לנשמה וגוף, והחלק הנשמתי שבנפש הוא הרצון
להשפיע, והוא נעלם, והוא בחי' ירושלים הנחרבת. והחלק הגופני שבנפש הוא הרצון לקבל שבאדם.
שהוא שליטת אומות העולם בירושלים, המנסים להחריבה.
2) אין הכוונה לפיזי, אלא לחלק הגופני שבנפש
האדם כנ"ל. אבל בכל חומר יש רצון לקבל בצורה גולמית בדומם ובצומח ובחי, אפילו
בחתיכת ברזל יש רצון לקבל היולי. ולפי"ז גם בגוף בשר ודם יש רצון לקבל, אבל
אין זה הרצון לקבל המהוה את האנכי של האדם, רק רצון לקבל דבחי' החומר עצמו.
3) כלי הקבלה בפרצופי הקדושה מתוקנים
עמ"נ להשפיע. ובכלל אין מציאות שאין בה רצון לקבל, חוץ מן הבורא, ובבורא לית
מחשבה תפיסה ביה. וכל פרצופי הקדושה משמעותם רצון לקבל המתוקן עמ"נ להשפיע,
שהוא המשיג את הבורא, ומההשגה הזו אנו מדברים.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה