בס"ד
שאלה: לכבוד הרב
שליט"א,
רציתי לשאול את
הרב מה החשיבות של לימוד התורה.
ידוע שהתורה היא
כלי להתקרב לקב"ה, אך האם ערכה הוא כשל כל מצווה אחרת?
האם יש חשיבות
בלימוד תורת "הנגלה" כדוגמת הלכה ברמה גבוהה (כמובן תוך כדי נסיון
להוציא ממנה את המאור)?
אם יש לי אפשרות
להשפיע במקום או מצב שלא חייבים אותי ויסתדרו בלעדיי, או ללמוד תורה. מה עדיף?
אני בעצם מבקש
להבין טוב את עניינה של התורה ולימודה גם מהצד של לימוד כ"אברך".
ידוע לי
שבעה"ס והרב ברוך שלום זצ"ל עבדו שניהם ולא דחפו את התלמידים ללמוד כל
היום.
אני מבקש להבין
את העניין הזה.
תודה .....
תשובה: ל.....
ערך לימוד התורה
גבוה, כמ"ש "ותלמוד תורה כנגד כולם", ונחשב שהוא יותר מסתם
מצוה.
חשוב מאד ללמוד
הלכות, כי לא עם הארץ חסיד.
חשוב גם להשפיע,
כי זהו התרגול המעשי של המהות של התורה. אבל יש להקפיד לקבוע עיתים קבועים לתורה
בכל יום.
אברכים צעירים
למדו תורה בשנות נישואיהם הראשונות גם אצל הרב"ש. אבל אחר לידת ב' ילדים כבר
יצאו לעבודה.
הענין בזה: א) הם
סברו שאדם צריך להיות יצרן, דהיינו לתרום לחברה, ולא מספיק רק לתרום תורה. ב) הם
סברו שתורה אשר נלמדת עבור כסף לא תיתן את המאור שבה, אלא רק תורה שנלמדת בשעות
הפנאי. ג) הם סברו שאין נכון לחיות חיים שבהם אתה נצרך לבריות, ולוקח הלוואות
שלעולם לא תוכל לשלמן. טוב תורה עם דרך ארץ, שיגיעת שניהם משכחת עוון.
ידידך אמג
.....
שאלה: מחילה מכבוד הרב
אך ברצוני להבין קצת יותר.
הרב כתב
שבעה"ס והרב"ש זצ"ל סברו שאדם צריך להיות יצרן בחברה. מה זה יצרן?
אם אני עובד
בגינון או שיפוצים אני יצרן לחברה? למה זה חשוב? ולמה יותר מתלמוד תורה כנגד כולם?
כמו כן איך זה מסתדר עם "זו דרכה של תורה פת במלח" וכו'?
תודה רבה מראש
....
תשובה: ל......
אדם צריך להשפיע
ולתרום לחברה, תרומתו התורנית האמיתית היא כאשר לימוד התורה שהיא כנגד כולם
בזמן שאינה תמורת כסף כנ"ל. ומלבד זאת צריך לתרום גם באופן גשמי, ואם אדם
עושה שיפוצים או גינון, אכן זו תרומה גשמית לחברה. זה חשוב, מטעם שהחברה כמו כל
אדם עשויה מנשמה וגוף, ולכן האדם צריך לתרום לה בב' הנושאים הללו.
פת במלח. איננו
סבורים שאדם צריך ע"י עבודתו להיות עשיר, אלא צריך לעבוד למען מחיתו, וכאשר
משיג את מחיתו וצרכיו ההכרחיים, יכול לעסוק בתו"מ.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה