בס"ד
שאלה: לכבוד הרב,
1. האם האדם יכול להרגיש את
מציאות השם אע"פ שהוא בשליטת הרצון לקבל או שהכל דמיון?
2. מה ההרגשה שנמצאים בקשר עם הבורא?
3. האם הרגשת מציאות השם נקראת אמונה?
4. מהי השפעה? האם הרגשת גדלות ה' ומציאותו בכל דבר ודבר בעולם נקראת
השפעה? האם על זה צריך להתפלל? לחוש את ה' בכל דבר ודבר בעולם הגשמי, או שהשפעה
משמעותה לתת, לעשות משהו למען ה' יתברך, והמשהו הזה, זה להרגיש את מציאותו
להיות כלי שלם על מנת שנרגיש את מציאותו?
5. איך מקבלים אור של ביטחון לצאת לכלים דהשפעה?
6. מה המשמעות של הביטוי עבד ה'?
7. מה ההגדרה של הסתר כפול ורגיל? האם יכולים להיות פעם בהסתר כפול ופעם
ברגיל מספר פעמים?
8. מדוע לאחר ארוחה או לאחר יחסי ישות מרגישים ירידה רוחנית וקשה לבצע
התגברות בעבודת ה' ?
תודה רבה,
.......
תשובה: ל.......... היקר שלום
1) יש ענין המכונה "אני ה' השוכן איתם
בתוך טומאתם", שהשי"ת מורגש לאדם, לפי מידת השתוקקותו, בכדי לגרום לו
להחליט ללכת בהשפעה מה שיותר. יש אדם שנשלט ע"י הרצון לקבל אבל מצטער על כך,
ולכן גם יכול לזכות לקירוב לשמים.
2) כתוב שהוא הרגשת תענוג אין קץ, והתבטלות.
3) הרגשה אינה אמונה, כי אמונה משמעותה למעלה
מההרגשה, ולא ע"פ ההרגשה.
4) הא תליא בהא, צריך להרגיש או להאמין
במציאותו בכל דבר, ולפי חוזק הרגשת ואמונת מציאותו, כך האדם צריך להתעורר לבטל את
עצמו אליו יתברך, ולהשפיע לו נחת רוח.
5) אור של בטחון מקבלים מספרים וסופרים, שאכן
האדם יצליח להגיע לכלים דהשפעה.
6) ששש ושמח לעשות רצון קונו, אפילו בדברים
המבוזים ביותר, ואפילו במצבים השפלים ביותר.
7) הסתר כפול שאינו מאמין שהשי"ת משגיח
על בריותיו, הסתר אחד שמאמין שמשגיח על בריותיו, אבל לא בבחי' הטוב והמטיב. תיתכן
החלפה באדם אחד.
8) מטעם שאחר הפעולות נמשכות הלבבות, וכיון
שהאדם פעל פעולה שהיא כל כולה קבלה בהמית, לכן נמשך אחריה, וצריך התגברות מחדש.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה