ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

סדר העבודה

  

בס"ד

שאלה: כבוד הרב שלום

זקוק לעזרה בעשיית סדר בראש
נבראתי ע"י הבורא למטרה מסוימת. אם קמתי הבוקר סימן שאותו בורא רוצה שאבצע פעולות מסוימות (כיון שאני חי). אך הסיבה לכך שאני לא מצליח להבין מה הוא רוצה ממני היא התוכנה שהוטבעה בי - הרצון לקבל הנאה ותענוג. היא גורמת שאהיה מפוקס על מילוי רצונותיי ותאוותי מבלי התחשבות בסביבה.
עכשיו, כדי לצאת מדפוס ההתנהגות של התוכנה האוטומטית עליי לקבל עול תורה ומצוות, כדי להתאמן בהליכה נגד הטבע האנוכי עד שארכוש תכונה חדשה שהיא תכונת ההשפעה כמו של הבורא.
אי לכך, עליי לעבוד ע"פ דרגה ג' - משפיע על מנת להשפיע. כלומר, אני מבין שאסור לי לקבל לעצמי מהחשש שהתוכנה הישנה תופעל אוטומטית ותשתלט על תודעת הבורא שבי.
אם כך, האם כל זמן שאני חי בגוף עליי לעבוד רק בדרגת משפיע על מנת להשפיע? האם יהיה מצב שאוכל לקבל על מנת להשפיע עוד בתוך הגוף הזה שלי ? מי זה הבורא שעליי לכוון לעשות לו נחת רוח? הרי הוא בתוכי, כלומר הוא הדרגה האינסופית שמעל לתודעה שלי, אז יוצא מכך שאני בעצם עובד בלהשפיע על מנת להשפיע כדי לעשות נחת רוח לעצמי....אנא  הבהר באריכות ככל שאפשר.

 תודה רבה ויום נעים

..................
  

בס"ד

תשובה: ל................. שלום
הבורא הוא לא בתוכך, הבורא אינו תופס מקום כלל, ואינו מוגבל בשום מקום. אלא ניתן לומר שהבורא יתברך ברא אותך בצורה שתוכל להשיג את האור האלוקי בכדי שיחיה אותך. ובזה יש לחלק  ב' דרגות עקריות: א) כמו בעלי חיים שאינם מודעים כלל לכך שיש כח עליון שמחיה אותם, אלא פשוט חיים סתם כך. ב) כמו אדם אשר מכיר בכך שהבורא מחיה אותו, וככל שהיכרותו את הבורא המחיה אותו גודלת, כך גודלת חיותו. נמצא אין מדובר על זה שהבורא בתוך האדם, אלא על כך שהכרת האדם משיגה את הבורא, ולפי שיעור הכרתה כך גודל חיותה.
הכח האלוקי נבחן ברצון להשפיע, ולכן גילוי הרצון להשפיע אצל האדם נבחן לגילוי הכח האלוקי. עבודתנו ע"י תו"מ, ספרים וסופרים לגלות את הכח האלוקי שיאיר בנו, דהיינו שיהיה מורגש בהכרתינו, ועי"כ גם לחסום את הרצון לקבל, בכל עניניו שאינם הכרחיים. וז"ע משפיע עמ"נ להשפיע. ואח"כ אחר שהאדם המית את הרצון לקבל ומאס בו, אזי צריך להגיע למצב שמשמש בו עמ"נ להשפיע. וכל זה לגבי התענוגים הגשמיים. אולם לגבי התענוגים הרוחניים, בשלב זה של העבודה אדם צריך לבנות בתוך עצמו רצון לקבל והשתוקקות לתענוגים הרוחניים, ההפך מן התענוגים הגשמיים שמצווה לדחותם ולצמצמם.

בברכה ידידך אמג

אין תגובות: