שאלה: לכבוד הרב,
בס"ד
תשובה: דעתו הייתה שאנו נמצאים בתקופה המכונה "ימות המשיח", אולם אנו צריכים לעבוד עבודה רבה על עצמינו על מנת לנצל את האוצרות היקרים שניתנו לנו משמים: את ארץ ישראל, ואת גילויי סודות התורה כפי שנתגלו בביאור "הסולם" על הזה"ק וכדומה.
רבינו כותב שהאר"י הקדוש היה בחי' משיח בן יוסף, ועל עצמו הוא כותב שנתעברה בו נשמת האר"י הקדוש, וא"כ הוא עצמו היה בחי' משיח בן יוסף.
לפי הרמב"ם שמדבר מצד הפשט אזי משיח הוא אדם שיקבץ את נדחי ישראל, ויבנה את בית המקדש, לפי פנימיות התורה הרי מדובר על אור אלוקות שיתגלה לזכאים לכך, וירומם אותם, ויתן את הכח להמשיך התגלות אלוקות לפרט ולכלל. וכמובן אין ב' הגישות סותרות כלל. אלו ואלו דברי אלקים חיים.
ידידך
אברהם מרדכי גוטליב
מה הייתה דעתו של הרב אשלג
זצ"ל על תקופתנו (לאחר קום המדינה)? האם משיח בין יוסף
הוא תקופה או אדם?האם
עברנו תקופה זו? מה המקורות בכתבי הרב אשלג?
אשמח לתשובה.
בברכה,
אשמח לתשובה.
בברכה,
.......
תשובה: דעתו הייתה שאנו נמצאים בתקופה המכונה "ימות המשיח", אולם אנו צריכים לעבוד עבודה רבה על עצמינו על מנת לנצל את האוצרות היקרים שניתנו לנו משמים: את ארץ ישראל, ואת גילויי סודות התורה כפי שנתגלו בביאור "הסולם" על הזה"ק וכדומה.
רבינו כותב שהאר"י הקדוש היה בחי' משיח בן יוסף, ועל עצמו הוא כותב שנתעברה בו נשמת האר"י הקדוש, וא"כ הוא עצמו היה בחי' משיח בן יוסף.
לפי הרמב"ם שמדבר מצד הפשט אזי משיח הוא אדם שיקבץ את נדחי ישראל, ויבנה את בית המקדש, לפי פנימיות התורה הרי מדובר על אור אלוקות שיתגלה לזכאים לכך, וירומם אותם, ויתן את הכח להמשיך התגלות אלוקות לפרט ולכלל. וכמובן אין ב' הגישות סותרות כלל. אלו ואלו דברי אלקים חיים.
ידידך
אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה