ברוכים הבאים

באתר זה תוכלו לקרוא תשובות שענה רבי אברהם מרדכי גוטליב לשאלות שנשאל בנושאים שונים.
רבי אברהם מרדכי גוטליב שליט"א הוא תלמידו המובהק וממשיך דרכו של רבי ברוך שלום אשלג זצוק"ל בנו בכורו של רבי יהודה לייב אשלג- בעל הסולם זצוק"ל.

חזרה לדף הבית- ברכת שלום

קו שמאל וקו אמצעי

שאלה: לכבוד הרב,
האם בתהליך התיקון שלי אני מעלה את עצמי מעלה או שאני מוריד את האור אלי מטה מטה ?
ההבדל הוא שבראשון הצמצומים נשארים ובשני האור יורד מטה והצמצומים מתבטלים.
האם המטרה היא שכל הכלי יתמלא כולו באור ללא סוף וללא צמצום או שתמיד ישארו הצמצומים ואין אפשרות של דבקות מלאה לגמרי ?

על קו שמאל שמדובר הרבה בזוהר:
איך קו שמאל יכול להיות נצחי ?
הרי אם קו שמאל הוא הרצון לקבל שלי, אז הרצון לקבל שלי הוא זמני קצר ותלותי, איך יכול להיות רצון לקבל נצחי ?

בתודה מראש

בכבוד רב


תשובה: ל........... שלום

כך לימדונו רבותנו: אין שום שינויים באור, אלא כל השינוים בכלים. כלים שנתונים לשליטת הרצון לקבל, אינם יכולים לראות את האור העליון, וזה"פ שהם תחת שליטת הצמצום. כאשר שליטת הרצון לקבל סרה מהם, לפי שיעור ששליטה זו סרה מהם יכולים לראות את האור. וזה"פ שהצמצום נתבטל.
 ובאם שאלתך מתיחסת למושגים של אח"פ דעליה ואח"פ דירידה, גם שם השינויים הם רק בכלים: אלא שאח"פ דעליה היינו שהרצון לקבל אינו משמש בבחינתו עצמו, אלא עולה לשמש בבחי' רצון לקבל חלש, שרק אותו יכול לתקן עמ"נ להשפיע, וממילא מופיע בו אור קטן בהתאם. ואח"פ דירידה היינו שהרצון לקבל יורד להשתמש בבחינתו עצמו, ואותה הוא מתקן עמ"נ להשפיע, ובה מופיע לפיכך עצם האור 
קו שמאל דקדושה הוא רצון לקבל עמ"נ להשפיע נחת רוח ליוצרו, ולפיכך לעולם לא יתבטל.



......

שאלה: שלום,
איך יכול להיות שקו שמאל דקדושה זה לקבל על מנת להשפיע ?!
הרי חשבתי שהקו האמצעי זה לקבל על מנת להשפיע לא כך ??
אז מהו אם כן הקו האמצעי ??
תודה רבה !
שבת שלום !


תשובה: ל.......... שלום וברכה

קו שמאל הוא מקבל עמ"נ להשפיע, דלולא כן לא ימשך לו אור הג"ר דחכמה, כי "אין אני והוא יכולים לדור במדור אחד", באם הנברא מקבל לתועלת עצמו. רק שע"פ חוקי הקדושה, הגם שהנברא יכול לקבל עמ"נ להשפיע, עליו לוותר על האור הגדול הזה, ולקבל רק ו"ק דחכמה, ששם העיקר חסדים ואמונה והמיעוט הוא חכמה. וזה נק' קו אמצעי, הממזג בין קו ימין שכולו חסדים, לבין קו שמאל שכולו חכמה.

שבת שלום ומבורך
אמג












אין תגובות: