בס"ד
שאלה: כבוד הרב,
אני מנסה להתקרב לקב"ה כבר שבע או שמונה שנים, מתוכם אני בקשר עם הרב כבר ארבע שנים ועדיין מתחבט בשאלה עקרונית, אודה לרב אם יוכל להבהיר בצורה ישירה שלא משתמעת לשתי פנים, כי את האמת אני מבקש. בגמרא נאמר שאין ייסורין ללא עוון - כלומר הייסורין הללו הם תוצאה של עוון שאני עשיתי.
- האם זה נכון או שחוק הערבות אומר שאולי אני משלם על עבירות של אחרים?
- האם העולם הגשמי הוא המקום בו האדם חש את היסורין או ההנאה שהם תוצאה של מעשי העבר שלו?
- האם יש קשר ישיר בין המכות שהבורא מעביר על האדם לבין העבירות שעבר או שהבורא בוחר להביא סוג מכות שלא בדרך של סיבה ומסובב?
- האם יש סוף לייסורים הגשמיים או רק בהתעלות מעל ההזדהות עם הגוף אז מפסיקים להרגיש יסורים כי כבר לא מחשיבים את הגוף הגשמי לחלק מ"איתנו" ואז "אין" ייסורים?
תודה על התמיכה לאורך השנים וגמר חתימה טובה,
אני מנסה להתקרב לקב"ה כבר שבע או שמונה שנים, מתוכם אני בקשר עם הרב כבר ארבע שנים ועדיין מתחבט בשאלה עקרונית, אודה לרב אם יוכל להבהיר בצורה ישירה שלא משתמעת לשתי פנים, כי את האמת אני מבקש. בגמרא נאמר שאין ייסורין ללא עוון - כלומר הייסורין הללו הם תוצאה של עוון שאני עשיתי.
- האם זה נכון או שחוק הערבות אומר שאולי אני משלם על עבירות של אחרים?
- האם העולם הגשמי הוא המקום בו האדם חש את היסורין או ההנאה שהם תוצאה של מעשי העבר שלו?
- האם יש קשר ישיר בין המכות שהבורא מעביר על האדם לבין העבירות שעבר או שהבורא בוחר להביא סוג מכות שלא בדרך של סיבה ומסובב?
- האם יש סוף לייסורים הגשמיים או רק בהתעלות מעל ההזדהות עם הגוף אז מפסיקים להרגיש יסורים כי כבר לא מחשיבים את הגוף הגשמי לחלק מ"איתנו" ואז "אין" ייסורים?
תודה על התמיכה לאורך השנים וגמר חתימה טובה,
......
תשובה: ל.......
1) היסורים מסובבים כתוצאה מחטאי האדם. אבל חטאי האדם
עצמם הם גם תוצאה של מעורבות האנושות בו.
2) כן. אבל גם בעולם הרוחני אדם יחוש כאבים רוחניים
כתוצאה מחטאיו.
3) יש, אבל לא תמיד אנו יודעים את הקשר. מה שאנו כן
יודעים שהיסורים הם לטובת האדם, בכדי לזכך אותו, ובכדי שיפסיק להחשיב את הרצון
לקבל.
4) הסוף ליסורים הגשמיים הוא בהתנתקות הנשמה מן הגוף
בזמן פטירתו. אבל יש יכולת גם בחיי האדם לעלות מעל היסורים הגשמיים, באם יש בכוחו
לעלות מעל הגשמיות ולהתרכז בבורא.
רפואה שלימה
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה