בס"ד
שאלה: שלום לכבוד הרב
שליט"א,
בכתבי בעה"ס
זי"ע והרב"ש זי"ע מופיעים ביטויים גשמיים ורציתי להבין את עניינם.
1.ארץ ישראל כפי
שהרב כתב שבעה"ס שמח מאוד על קום המדינה.
אז במה הקבלה
עוסקת רק ברוח ובמצבי נפש או בגלל שיש קשר ענף שורש אז גם ארץ ישראל עצמה שמתגשמת
לתחילת עצמאות זה נמשך מתהליך רוחני ארוך?
2.שיתא אלפי שני
כנ"ל מצבי נפש ספירות או גם וגם ומתאר זמן ממשי, מתי זמן זה מסתיים?
3.י"ג שנה
כנ"ל ועניין בר מצווה שהוא ממש בי"ג שנה, אם זה רוחני ומתאר עניין שעד
אז מתפתחת כל עניין הקבלה בשלמותה, ואח"כ מגיע זמן התיקון.
אם כך מדוע יש בר
מצווה דווקא בי"ג מעבר לסמליות האם יש פה עניין נוסף ממשי שקורה דווקא אז?
האם הרב יכול
בבקשה להסביר לי גם כללית האם חכמת הקבלה זה גם רוחניות וגם ענפיה הגשמיים
הכלליים כמו הדוגמאות לעיל או רק רוחניות?
עניין אחר: האם
בעה"ס חולק או לא על מקובלים אחרים כגון הרמח"ל או שרק מסביר דברים
ומדגיש אחרת, אבל לא בא לחלוק והמבינים באמת מבינים שאין מחלוקת?
או שבעה"ס
ממש חלק בדברים מסוימים על אחרים שאין זה נכון,
למשל בכתבי
הרמח"ל מדברים על הנהגה של העולמות ואיך הם מפעילים את המציאות כמערכת כוללת
ולכאורה פחות על האדם הפרטי כפרט?
אלא בדומה להנהגת
של כלל העולם איך האורות מנווטים את הכלל והפרט?
או שבעצם שני
קדושים אלו מדברים אותו דבר רק בשפות אחרות? או האם מדברים על אספקטים שונים ושניהם
אמת?
בברכה ותודה,
....
תשובה: ל.....
הקבלה עוסקת
בסולם מצבי הנפש שנתקן ע"י המאציל יתברך.
אבל יש ענין של
שורש וענף, לכל שורש רוחני יש ענף גשמי, מכאן נובעת החשיבות של ארץ ישראל הגשמית
על פני שאר הארצות.
השורש הרוחני של
ארץ ישראל הוא עולם האצילות שהוא אהבת ה' הנצחית.
השורשים הרוחניים
גם מתבטאים בזמנים כגון שיתא אלפי שני או גיל י"ג. שיתא אלפי שני נמשכים מג'
עולמות בריאה יצירה ועשיה, שבכל אחד יש אלפיים ספירות.
גיל י"ג
נמשך מענין של צל"ם. לכן יש משמעות כבירה לגיל זה. הכל צריך ללמוד בצורה
מסודרת בכדי להבין.
אינני סובר
שבעה"ס חולק, כי המקובלים ראו וחוו את אותה המציאות. רק לכל אחד ניתנה רשות
אחרת מן השמים להביע את מה שראה. ומכאן נובעים ההבדלים ביניהם.
ידידך
אברהם מרדכי
גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה