בס"ד
שאלה: לכבוד הרב שלום,
מדוע בפרצוף
ס"ג אין מסך על בחינה ד'? הרי היתה כבר החלטה בע"ב שלא להשתמש בבחינה ד'
של עוביות והחלטה זו צריכה להשאר בעינה. ובכלל, אם אין מוכנות להשתמש בבחינה ג' על
אחת כמה וכמה אין מוכנות להשתמש בבחינה ד'. נא להאיר את עיננו
תודה, ......
תשובה: ל.... שלום וברכה,
הביטוש של
האו"מ ביטל את כח המסך על בחי"ד כבר בפרצוף גלגלתא. ופרצוף ע"ב
בכלל לא מביא את עצמו למגע עם הבחי"ד, מטעם שיודע שודאי יכשל, לכן אינו מתפשט
למטה מטבור דגלגלתא. אבל לס"ג יש הו"א שיכול ליצור מגע עם הבחי"ד,
מטעם שעוסק בהשפעה, וממילא אין לו פיתוי להכשל ברצון לקבל דבחי"ד.
ידידך אמג
.....
שאלה: לכבוד הרב
שלום רב ותודה,
ניסחתי את שאלתי
ברשלנות. כוונתי היתה לא על המסך של ע"ב אלא על הסירוב של ע"ב להתעסק בקבלה
בכלל. על זה קבלתי תשובה יפה שמאחר וס"ג הוא פרצוף דבינה ובתור שכזה הוא עוסק
בהשפעה היה לו הו"א שיתגבר על הרצון לקבל ע"מ לקבל של בחינה ד'. נשארת
השאלה: אם היה לו ה"א כזה על בחינה ד' (ללא מסך) אם כן מדוע לא היה לו
ה"א דומה על בחינה ג', ובהתאם לזה מדוע היה לו מסך על בחינה ג', ולא דרש קל
וחומר מהרצון לקבל החזק לזה היותר חלש?
אני מבקש הבהרה, תודה ....
תשובה: ל.... שלום,
ע"ב עוסק
בקבלה, כי בחי"ג דעביות משמעותה קבלה. ויש לו יכולת לעשות מסך רק על
בחי"ג, ולא על בחי"ד, לכן אין ע"ב מתפשט למטה מטבור דגלגלתא, ששם
מקום עצם הבחי"ד.
בס"ג יש
ב' אלמנטים: א) ג' דהתלבשות. ב) ב' דעביות. הג' דהתלבשות נחשבת ככלי קבלה, לכן
מצידה הוא יכול להתפשט למטה מטבור דע"ב, כי מצידה יש לו מסך על בחי"ג,
אבל אינו יכול להתפשט למטה מטבור דגלגלתא, דאין לו מסך על בחי"ד. הב' דעביות
נחשבת ככלי דהשפעה, ולכן מצידה הס"ג יכול להתפשט הן למטה מטבור
דע"ב והן למטה מטבור דגלגלתא. אבל למעשה הטעמים דס"ג אינם מתפשטים למטה
מטבור דגלגלתא, כיון שקיים בהם גם הג' דהתלבשות, ולכן מצידה יכולה להיות שבירת
הכלים. אלא רק אחר שהג' דהתלבשות הזה מזדכך, ונשאר רק ב' דעביות בלבד בנקודות
דס"ג, אזי אכן מתפשטות הנקודות דס"ג למטה מטבור דגלגלתא.
כל טוב אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה