שאלה: במבוא לספר הזהר סעיף כ' אומר הרב שאת הרצון לקבל תאוות בהמיות מקבל מדומם חי ומדבר.
אבל זאת אינני מבין, הלא תאות הניאוף שגם היא בגדר תאווה בהמית, שאינה מיוחדת למין האדם לבדו, ולא עוד אלא שרוב העולם נוהר אחריה בתקיפות רבה, היא לא נתנת למילוי מלבד על ידי מדבר!?
תשובה: אתה מבין שמילוי תאוות המין יכולה להיות רק ע"י מדבר, כי הזכר והנקבה האנושיים צריכים זה לזה, בכדי לספק את תאוות המין, וא"כ בכדי לספק תאווה זאת צריכים למין המדבר, ולא למין החי. וזו תמיהתך על רבינו, מדוע אומר שהאדם מקבל תאווה זו ממין החי. אבל אין כוונת רבינו לומר שהאובייקט המשמש לך לסיפוק תאוות המין הוא מין החי, אלא כוונת רבינו לומר שעצם תאוות המין בכל האנושות באה לה מכיון שנכללת מן התאוות המצויות בבהמות חיות ועופות. וברור שבכדי לספקה נזקקים זל"ז הזכר והנקבה האנושיים, אבל מנין באה לשניהם התאווה הזו? ממין החי. משא"כ תאוות הכבוד והשליטה היא תאווה שהמין האנושי לא רכש מן המינים הנמוכים ממנו, אלא היא תאווה המיוחדת אליו בלבד.
בכבוד רב
אבל זאת אינני מבין, הלא תאות הניאוף שגם היא בגדר תאווה בהמית, שאינה מיוחדת למין האדם לבדו, ולא עוד אלא שרוב העולם נוהר אחריה בתקיפות רבה, היא לא נתנת למילוי מלבד על ידי מדבר!?
תשובה: אתה מבין שמילוי תאוות המין יכולה להיות רק ע"י מדבר, כי הזכר והנקבה האנושיים צריכים זה לזה, בכדי לספק את תאוות המין, וא"כ בכדי לספק תאווה זאת צריכים למין המדבר, ולא למין החי. וזו תמיהתך על רבינו, מדוע אומר שהאדם מקבל תאווה זו ממין החי. אבל אין כוונת רבינו לומר שהאובייקט המשמש לך לסיפוק תאוות המין הוא מין החי, אלא כוונת רבינו לומר שעצם תאוות המין בכל האנושות באה לה מכיון שנכללת מן התאוות המצויות בבהמות חיות ועופות. וברור שבכדי לספקה נזקקים זל"ז הזכר והנקבה האנושיים, אבל מנין באה לשניהם התאווה הזו? ממין החי. משא"כ תאוות הכבוד והשליטה היא תאווה שהמין האנושי לא רכש מן המינים הנמוכים ממנו, אלא היא תאווה המיוחדת אליו בלבד.
בכבוד רב
אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה