שאלה: בתלמוד עשר הספירות בחלק ו' עמ תשז' דברי האור ברוך הערה מ'. שם כתוב "...ג"ר דבינה שהם חסדים מכוסים לא ניכר בהם חיסרון חכמה..." המושג "חסדים מכוסים" לא ברור לי, אשמח אם תוכל להסביר מה עינינו.
תשובה: אדמו"ר הברכת שלום זצ"ל היה מסביר כך: חסדים מגולים, היינו שהאדם רואה ומרגיש שהשי"ת מתנהג עם העולם בחסד וברחמים. חסדים מכוסים היינו שהאדם רואה את ההפך מהנ"ל, כי רואה דין ורע בעולם, ונמצא שהנהגת החסד של השי"ת מכוסה ממנו, ואז צריך לעבוד את השי"ת מתוך אמונה למעלה מהדעת.
חסדים מגולים, היינו חסדים בהארת חכמה, כלומר שמגולה לאדם בדרך של חכמה, איך הבורא יתברך מנהיג את עולמו בחסד. חסדים מכוסים, היינו שאין בהם חכמה, כלומר שאין השכל של האדם משיג את הנהגת השי"ת, כנ"ל.
ידידך אמג
תשובה: אדמו"ר הברכת שלום זצ"ל היה מסביר כך: חסדים מגולים, היינו שהאדם רואה ומרגיש שהשי"ת מתנהג עם העולם בחסד וברחמים. חסדים מכוסים היינו שהאדם רואה את ההפך מהנ"ל, כי רואה דין ורע בעולם, ונמצא שהנהגת החסד של השי"ת מכוסה ממנו, ואז צריך לעבוד את השי"ת מתוך אמונה למעלה מהדעת.
חסדים מגולים, היינו חסדים בהארת חכמה, כלומר שמגולה לאדם בדרך של חכמה, איך הבורא יתברך מנהיג את עולמו בחסד. חסדים מכוסים, היינו שאין בהם חכמה, כלומר שאין השכל של האדם משיג את הנהגת השי"ת, כנ"ל.
ידידך אמג
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה