שאלה: שלום רב לכבוד מו"ר הרב אברהם מרדכי גוטליב שליט"א,
אבקש לשאול את כבוד הרב שאלה:
1. האם מציאות של "שני הפכים באותו נושא" היא מציאות משלימה האחד את השני?
2. האם בגמר התיקון גם יכולה להיות המציאות הנ"ל?
לתשובת כבוד הרב,
אודה מקרב לב,
הקט' .........
תשובה: לכאורה אלו ב' מציאויות, שמצד אחד נוגדות בתכלית זו לזו, אבל מצד ב' הן משלימות זו לזו.
לכאורה גם בגמר התיקון צריכים לב' מציאויות אלו, כי לעולם צריך את הכלי הממשיך שהוא הכלי העבה, ואת הכלי המקבל, שהוא הכלי הזך.
ידידך אמג
שאלה: שלום רב לכבוד מו"ר הרב אברהם מרדכי גוטליב שליט"א,
ע"פ ציטוט דברי כבוד הרב: "כי לעולם צריך את הכלי הממשיך שהוא הכלי העבה, ואת הכלי המקבל, שהוא הכלי הזך"
אבקש לשאול את כבוד הרב שאלה: מדוע הכלי המקבל הוא הכלי הזך והכלי הממשיך הוא כלי העבה, אלא עם כן מדובר במציאות של "גמר התיקון" שהכלים המקבלים זכים?
לתשובת כבוד הרב,
אודה מקרב לב,
הקט' ............
תשובה: מורי ורבי זצ"ל היה אומר משל על זה: להביא תפוחי אדמה מהשוק מביאים עם ארגז, ולאכול את תפוחי האדמה אוכלים מתוך צלחת. ומדוע הוא כך? תענה אתה.
בכדי להמשיך צריך חסרון גדול, בכדי לקבל צריך השוואת הצורה לעליון.
שאלה: שלום רב לכבוד מו"ר הרב אברהם מרדכי גוטליב שליט"א,
אודה לרב על תשובתו החשובה.
בהמשך לתשובת כבוד הרב:
א.אם כך , מה המשמעות של 2 ההפכים בזמן גמר התיקון?
ב.האם זה מתבטא בגילוי "ההפכים", כשבזמן הזה עדיין יש עבודת גילוי?
הקט' ..........
תשובה: גם בגמה"ת תהיה מציאות של הכלי הממשיך, שהוא הכלי בעל החסרונות הגדולים, והכלי המקבל שהוא הכלי היותר זך, השמח בחלקו. ודאי אז הכל יהיה מגולה ומורגש.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה