שאלה: לכבוד הרב גוטליב שליט"א,
שאלה ברשותך: אנו רואים שגם בעלי חיים הם בעלי הרגשה וככאלה הם (כמו בני האדם) מרגישים סבל בעולם הזה (זקנה, מחלות, כאב פיזי, רעב וכו) אך לעומת בני האדם החיות אינם מסוגלות להסביר לעצמם את המצב בדרך אמונית או שכלית. שאלתי היא האם הם נידונו לסבל ללא מוצא כי אינם יכולים להתפתח מבחינה תודעתית? או שאולי בסופו של התהליך גם הם יתפתחו לדרגת מדבר??? סלח לי על הבורות אבל העניין לא ברור לי
תודה ושבת שלום, ........
תשובה: ל...... היקר,
לפי תפישתי שום שינוי לא יקרה בטבע. ונפשות בהמיות ישארו בהמיות, אבל לדעתי סבלן הוא פיזי בלבד, ללא שום ענינים נפשיים, ולכן סבלן אינו כה עמוק כסבלו של האדם, אלא סבל רדוד ולזמן קצר.
לדעתי גם לסבל בעולם החי יש רק תכלית אחת שבשבילה הכל כדאי - לגלות את נצחיות השגחת הטוב והמטיב של הבורא במודעות האדם. ולא כל מה שנראה לעיננו בשטחיות הוא האמת. ועוד: כפי הכתוב בכתבי האר"י יש אנשים חוטאים שמתגלגלים בחיות בכדי לכפר על חטאיהם, וסבלן של החיות א"כ הוא חלק מתהליך הזיכוך, א"כ גם זה הוא חלק מרחמיו יתברך.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: כלומר אני לא יכול לראות את האמת כיון שאני בשינה תודעתית, אבל הסבל שהחיות או בני אדם סובלים הוא אכן סבל או לא?
כבוד הרב, אתה הרי מבוגר ממני בשנים ובטח ובטח בחוכמה כולל נסיון החיים שעברת והתורה שרכשת והעובדה שזכית ללמוד מבנו של בעל הסולם, אז מדוע לא תחוס עליי ותאמר לי כיצד נחווה העולם בחוויה של אדם יותר ער מבחינה תודעתית!? שיהיה לי חומר דלק וכוחות נפש לנוע קדימה ולמצוא סיבה בתוך הסבל הזה. האם זה אפשרי?
מודה לך מאד על התשובות וההתייחסות.
.......
תשובה: יש בני אדם שמשתחררים מן הסבל ע"י סמים למיניהם, אבל הדרך הנכונה היא האמונה. להאמין באופן עמוק שהבורא מנהיג אותך בדרך הטובה ביותר, בכדי שתתקשר אליו. הסבל הוא כדאי בכדי ליצור תקשורת עם בורא העולם.
שאלה ברשותך: אנו רואים שגם בעלי חיים הם בעלי הרגשה וככאלה הם (כמו בני האדם) מרגישים סבל בעולם הזה (זקנה, מחלות, כאב פיזי, רעב וכו) אך לעומת בני האדם החיות אינם מסוגלות להסביר לעצמם את המצב בדרך אמונית או שכלית. שאלתי היא האם הם נידונו לסבל ללא מוצא כי אינם יכולים להתפתח מבחינה תודעתית? או שאולי בסופו של התהליך גם הם יתפתחו לדרגת מדבר??? סלח לי על הבורות אבל העניין לא ברור לי
תודה ושבת שלום, ........
תשובה: ל...... היקר,
לפי תפישתי שום שינוי לא יקרה בטבע. ונפשות בהמיות ישארו בהמיות, אבל לדעתי סבלן הוא פיזי בלבד, ללא שום ענינים נפשיים, ולכן סבלן אינו כה עמוק כסבלו של האדם, אלא סבל רדוד ולזמן קצר.
לדעתי גם לסבל בעולם החי יש רק תכלית אחת שבשבילה הכל כדאי - לגלות את נצחיות השגחת הטוב והמטיב של הבורא במודעות האדם. ולא כל מה שנראה לעיננו בשטחיות הוא האמת. ועוד: כפי הכתוב בכתבי האר"י יש אנשים חוטאים שמתגלגלים בחיות בכדי לכפר על חטאיהם, וסבלן של החיות א"כ הוא חלק מתהליך הזיכוך, א"כ גם זה הוא חלק מרחמיו יתברך.
ידידך אברהם מרדכי גוטליב
שאלה: כלומר אני לא יכול לראות את האמת כיון שאני בשינה תודעתית, אבל הסבל שהחיות או בני אדם סובלים הוא אכן סבל או לא?
כבוד הרב, אתה הרי מבוגר ממני בשנים ובטח ובטח בחוכמה כולל נסיון החיים שעברת והתורה שרכשת והעובדה שזכית ללמוד מבנו של בעל הסולם, אז מדוע לא תחוס עליי ותאמר לי כיצד נחווה העולם בחוויה של אדם יותר ער מבחינה תודעתית!? שיהיה לי חומר דלק וכוחות נפש לנוע קדימה ולמצוא סיבה בתוך הסבל הזה. האם זה אפשרי?
מודה לך מאד על התשובות וההתייחסות.
.......
תשובה: יש בני אדם שמשתחררים מן הסבל ע"י סמים למיניהם, אבל הדרך הנכונה היא האמונה. להאמין באופן עמוק שהבורא מנהיג אותך בדרך הטובה ביותר, בכדי שתתקשר אליו. הסבל הוא כדאי בכדי ליצור תקשורת עם בורא העולם.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה