שאלה: לרבי שליט"א שלום וברכה!
בספר ה' שמעתי שמעך, מאמר נ"ו כתוב: "ובעניין יסורים צריכים לדעת כי היסורים באו בכדי לתקן את האדם שיהיה מוכשר לקבלת אור ה'... ועניין תפילה תיקנו שתהיה במקום יסורים, היינו שגם תפילה ממרקת את הגוף.."
1. אם לא ניתן לסבול את היסורים הרי האדם זועק אל ה' והתפילה בוקעת מליבו והדמעות נשפכות כמים ואין כאן מקום לבחירה כלל.
2. או אולי היסורים כואבים אך ניתן לסובלם והאדם מצדיק את ה' בקו ימין ובשעת קו שמאל מתפלל על היסורים.
3. או שעניין התפילה היא בבחינת כל אשר בכוחך לעשות עשה ועל מנת להעביר את היסורים האדם מתפלל אל ה' יתברך.
האם בעל הסולם מתכוון לתפילה רק בזמנים שקבע לעצמו האדם (חצי שעה ביום וכו')? או שתפילה במקרה זה אינה קו שמאל?
בברכה, .......
תשובה: ל..... שלום,
התפילה ממרקת את הגוף, מטעם שתפילה משמעותה יסורים של האדם מזה שהוא רחוק מהבורא, ממילא זה בעצמו מנקה את הזוהמה באדם. גם זה שנדבק בה' בבקשת עזרה מנקה את הזוהמה. וכמובן כאן מדובר על תפילה אמיתית מעומקא דליבא.
כאשר היסורים הם נוראים כ"כ, אז הזמן לצעוק לבורא, אין שום כוון אחר, כי הבורא הוא השומע את האדם, ואין לך רגע יותר נעלה מאשר רגע החיבור האמיתי עם הבורא, תוך הרגשת אפסיות האדם, וחוסר יכולתו לעזור לעצמו.
אברהם מרדכי גוטליב
בספר ה' שמעתי שמעך, מאמר נ"ו כתוב: "ובעניין יסורים צריכים לדעת כי היסורים באו בכדי לתקן את האדם שיהיה מוכשר לקבלת אור ה'... ועניין תפילה תיקנו שתהיה במקום יסורים, היינו שגם תפילה ממרקת את הגוף.."
1. אם לא ניתן לסבול את היסורים הרי האדם זועק אל ה' והתפילה בוקעת מליבו והדמעות נשפכות כמים ואין כאן מקום לבחירה כלל.
2. או אולי היסורים כואבים אך ניתן לסובלם והאדם מצדיק את ה' בקו ימין ובשעת קו שמאל מתפלל על היסורים.
3. או שעניין התפילה היא בבחינת כל אשר בכוחך לעשות עשה ועל מנת להעביר את היסורים האדם מתפלל אל ה' יתברך.
האם בעל הסולם מתכוון לתפילה רק בזמנים שקבע לעצמו האדם (חצי שעה ביום וכו')? או שתפילה במקרה זה אינה קו שמאל?
בברכה, .......
תשובה: ל..... שלום,
התפילה ממרקת את הגוף, מטעם שתפילה משמעותה יסורים של האדם מזה שהוא רחוק מהבורא, ממילא זה בעצמו מנקה את הזוהמה באדם. גם זה שנדבק בה' בבקשת עזרה מנקה את הזוהמה. וכמובן כאן מדובר על תפילה אמיתית מעומקא דליבא.
כאשר היסורים הם נוראים כ"כ, אז הזמן לצעוק לבורא, אין שום כוון אחר, כי הבורא הוא השומע את האדם, ואין לך רגע יותר נעלה מאשר רגע החיבור האמיתי עם הבורא, תוך הרגשת אפסיות האדם, וחוסר יכולתו לעזור לעצמו.
אברהם מרדכי גוטליב
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה